کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله العظمی مکارم شیرازی توضیح دادند:

مراجع وجوهات شرعیه را در چه راه هایی مصرف می کنند؟

خبرگزاری حوزه نیوز , 24 اسفند 1395 ساعت 10:00

قم نیوز: حضرت آیت الله مکارم با بیان این مطلب که تمام وجوهات شرعیه برای شهریه طلاب و حوزه های علمیه مصرف نمی شود، گفتند: وجوهات شرعیه در سه بخش مصرف می شود که یکی از آن بخش ها، شهریه طلاب و حوزه های علمیه می باشد.


به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه به توضیحاتی پیرامون مکان های مصرف وجوهات شرعیه پرداختند و گفتند: ما روزهای گذشته درباره شهریه طلاب و وجوهات شرعیه سخن گفتیم؛ اما ممکن است اشتباه یا تحریفی از این سخنان به وجود آید که لازم است توضیحاتی را درباره این مسئله بیان نمایم.

ایشان با بیان این مطلب که تمام وجوهات شرعیه برای شهریه طلاب و حوزه های علمیه مصرف نمی شود، اظهار داشتند: وجوهات شرعیه در سه بخش مصرف می شود که یکی از آن بخش ها، شهریه طلاب و حوزه های علمیه می باشد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: بخش دومی که وجوهات شرعیه در آن مصرف می شود، کمک به مناطق محروم کشور است که در آن به ساخت مسجد، مدرسه، حمام و ... در حد توان می پردازیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: ارسال آرد، برنج و ... از جمله فعالیت هایی است که برای کمک به مناطق محروم انجام می شود و پشتیبانی از علمای آن مناطق نیز از دیگر کارهایی است که انجام خواهد شد تا این عزیزان در آن مناطق مانده و برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود را داشته باشند.

معظم له تصریح کردند: فعالیت در مسائل فرهنگی، بخش سوم مصرف وجوهات شرعیه است که در آن به چاپ کتب مفید از جمله، قرآن کریم، نهج البلاغه، تفسیر و ... می پردازیم.

این مفسر قرآن کریم بیان داشتند: امروز مناطقی در آفریقا وجود دارد که ممکن است در یک آبادی فقط دو قرآن وجود داشته باشد و باید برای آنان این کتب مفید را ارسال کرد.

ایشان اظهار داشتند: امروز نوجوانان و جوانان نیاز به رساله و کتب داشته و باید فعالیت های فرهنگی انجام گردد.

این مرجع تقلید در پایان ابراز داشتند: بنابراین وجوهات شرعیه علاوه بر شهریه طلاب در مناطق محروم و فعالیت های فرهنگی نیز صرف می شود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46717

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46717/مراجع-وجوهات-شرعیه-راه-هایی-مصرف-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir