?>?> قم نیوز - مراجع عظام تقلید انحلال شورای اسلامی علمای بحرین را محکوم کردند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با هشدار به رژیم آل خلیفه؛

مراجع عظام تقلید انحلال شورای اسلامی علمای بحرین را محکوم کردند

خبرگزاری ابنا , 14 بهمن 1392 ساعت 9:07

قم نیوز: در پی تشدید موج سرکوب مردم بحرین و به ویژه انحلال شورای اسلامی علمای بحرین از سوی رژیم مستبد آل خلیفه مراجع عظام تقلید حضرات آیات نوری همدانی ، علوی گرگانی و روحانی در بیانیه ها و سخنرانی های جداگانه ای ضمن محکوم کردن انحلال شورای اسلامی علمای بحرین ،به رژیم آل خلیفه در خصوص ادامه سرکوب مردم مظلوم بحرین هشدار دادند.


به گزارش قم نیوز، در پی تشدید موج سرکوب مردم بحرین و به ویژه انحلال شورای اسلامی علمای بحرین از سوی رژیم مستبد آل خلیفه مراجع عظام تقلید در بیانیه های و سخنرانی هایی به رژیم آل خلیفه در خصوص ادامه سرکوب مردم مظلوم بحرین هشدار دادند.

بیانات حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی
حضرت آیت‌الله العظمی حاج «شیخ حسین نوری همدانی» در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌های استان گیلان ملت بحرین را مظلوم‌ترین شیعیان در دنیا دانسته و گفتند: آل خلیفه به راحتی مردم بحرین را می‌کُشد و هیچ اعتراضی هم به او نمی شود.

ایشان تاکید کردند: به حکومت بحرین اعلام می‌کنیم دست از ظلم بردارد، ایران نمی‌تواند این همه ظلمی که نسبت به شیعیان روا داشته می‌شود، تحمل کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی نقش آیت الله شیخ عیسی قاسم در بحرین را به نقش سیدحسن نصرالله در لبنان تشیبه کرده و افزودند: از همین جا به ایشان سلام می‌رسانیم و می‌گوییم ما با تو هستیم.

بیانیه حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی
حضرت آیت الله العظمی «سید محمد علی علوی گرگانی» نیز با صدور بیانیه ای انحلال شورای اسلامی علمای بحرین از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پیام خود تاکید کرده اند که این شورا (شورای اسلامی علمای بحرین) ملجأ و پناه مردم مؤمن و ولایت مدار و انقلابی بحرین است که در ترویح مذهب و دین مبین اسلام و پیروی از مکتب انسان ساز اهل بیت علیهم السلام تلاش فراوانی کرده است.

ایشان همچنین ضمن محکوم کردن این اقدام رژیم بحرین ، از حاکمان این کشور خواسته اند برای رفع این تضییق ظالمانه اقدام عاجلانه ای انجام دهند.

بیانیه حضرت ایت الله العظمی روحانی
حضرت آیت الله العظمی «سید محمد صادق حسینی روحانی» نیز در بیانیه ای که به زبان عربی منتشر شده است، ضمن محکوم کردن اقدامات سرکوبگرانه رژیم حاکم بر بحرین تاکید کردند: اقدام اخیر حکومت بحرین در انحلال شورای اسلامی علامی بحرین از بدترین اقدامات و جنایاتی است که رژیم حاکم بر این کشور مرتکب گردیده است.

ایشان خاطر نشان کردند: این اقدام نشانگر عمق گرایش های طائفه ای این رژیم علیه شیعیان بحرین و نیز علمای دینی این کشور است.

حضرت آیت الله روحانی ضمن محکوم کردن این اقدام ستمگرانه رژیم حاکم بر بحرین خاطر نشان کردند: از فرزندان و برادران خود در بحرین می خواهیم که ارتباط خود را با روحانیون تحت هر شرایطی تحکیم بخشند و بدانند که این کار خاری در چشم دشمنان و ظالمان و حماسه ای ماندگار علیه مستکبران خواهد بود.

ایشان در این اعلامیه همچنین از علما و فضلای بحرین خواسته اند که در پیروی از مرجعیت و نیز رهبران خود ثابت قدم بوده و اتحاد خود با مردم مؤمن و انقلابی بحرین را بیش از پیش استمرار بخشند.

انتهای پیام / 105


کد مطلب: 19069

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/19069/مراجع-عظام-تقلید-انحلال-شورای-اسلامی-علمای-بحرین-محکوم-کردند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir