کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تست موفقیت آمیز نخستین سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده در ایران

خبرگزاری ايرنا , 22 خرداد 1396 ساعت 6:00

قم نیوز: رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: متخصصان شرکت دانش بنیان صنعت و فناروی هوشمند خلیج فارس (PGITIC) مستقر در پارک علم وفناوری استان بعد از سه سال تحقیق و تست در قالب چهار گروه الکترونیک، کنترل، مکانیک و نرم افزار موفق به طراحی و ساخت نخستین سیستم هوشمند کنترل خودرو بدون راننده در ایران شدند.


به گزارش قم نیوز، علی فتی گفت: این سیستم بعد از نصب بر روی خودرو توانست نخستین تست خود را به طول 25 کیلومتر در مسیر تعیین شده بدون خطا و دخالت انسان با موفقیت به پایان برساند.

وی بیان داشت: سیستم یاد شده قابلیت نصب بر روی تمام خوردروها با گیربکس اتوماتیک را دارا می باشد که بعد از انجام تمام تست های ایمنی در نیمه دوم سالجاری (96) با حضور مسئولان رونمایی می شود.

مدیرعامل شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس و سرتیم این پروژه هم گفت: با استفاده از این سیستم، خودرو می تواند به صورت خودکار در مسیرهای شهری و بین شهری تردد نماید.

علیرضا شیخ جعفری افزود: این سیستم از طریق سه دوربین نصب شده بر روی خودرو، سیستم ناوبری جهانی (GPS) ، سنسورهای التراسونیک، اسکنرلیزری و سامانه های هوشمند می تواند ضمن تشخیص مسیر جاده و خیابان، موانع و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، در مسیر تعیین شده با دقت و امنیت بالا تردد نماید.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی های این سیستم، پیاده سازی الگوریتم های بسیار سریع و دقیق پردازش تصویر با قابلیت تشخیص، انسان، خودور، موانع، خطوط جاده و خیابان، تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مسیر حرکت خودرو می باشد.

مدیرعامل شرکت صنعت و فناوری هوشمند خلیج فارس یادآورشد: کنترل مرکزی این سیستم قابلیت کنترل فرمان با دقت یک در یکصدم درجه و کنترل پدال گاز و ترمز به صورت همزمان و با سرعت عکس عمل ( 0.001 ثانیه) دارا می باشد.

وی به دیگر امکانات این خودرو اشاره کرد و گفت: این سیستم دسترسی مستقیم به اینترنت برای بررسی مسیر و شرایط جاده و آب و هوا به صورت خودکار می باشد و ضمن گزارش وضعیت آب و هوا در مسیر حرکت وجود تجهیزات ایمنی مناسب مانند زنجیره چرخ(برای آب وهوای برفی) را بررسی کرده و آن را به شما گزارش می دهد.

به گفته وی، تمام این کار به صورت خودکار انجام می شود.
وی افزود: از قابلیت های دیگر این سیستم امکان برقراری ارتباط با سایر خودروهای مشابه است که این امکان را به خودرو می هد از شرایط مسیر حرکت تا چندین کیلومتر جلوتر بدون استفاده از سیستم های آنلاین آگاه شود.

شیخ جفعری گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد این سیستم قابلیت دریافت فرمان شما به زبان فارسی می باشد و برای وارد کردن مسیر به سیستم، باید مقصد خود را به سیستم بگویید .

وی تصریح کرد: این سیستم قابلیت شناسایی راننده از طریق پردازش تصویر را داراست که باعث بالا رفتن امنیت و نبود امکان سرقت ماشین خواهد شد.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49426

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49426/تست-موفقیت-آمیز-نخستین-سیستم-هوشمند-کنترل-خودرو-بدون-راننده-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir