کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لاریجانی:

منفی‌گرایی به بنیان عملکرد کشور آسیب می‌رساند / فعال سیاسی باید امیدوارکننده باشد

خبرگزاری فارس , 31 فروردين 1396 ساعت 13:35

قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی از وجود منفی‌گرایی در تبلیغات یاد کرد و گفت: این نگاه به بنیان عملکرد کشور آسیب می‌رساند چرا که تبلیغات باید از یک بنیان امیدوار کننده برخوردار باشد، انقلاب تا کنون توانسته به پیشرفت‌های بسیاری برسد اما اکنون به دلیل وجود دیدگاه‌های سیاسی و منفی‌گرایی در تبلیغات این پیشرفت‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.


به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی ظهر امروز در شورای اداری استان قم و همایش «سهم من در امنیت و آرامش» که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه این همایش می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌های کشور باشد، اظهار کرد:‌ باید به موضوع امنیت نگاه جامعی داشته باشیم چرا که مسائل امنیتی در آرامش مردم تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه ناامنی‌های منطقه نگرانی‌هایی را برای مردم به دنبال داشته است، اضافه کرد: بحران‌سازی‌هایی که در جهان رقم زده می‌شود می‌تواند در خدشه‌وارد کردن به آرامش مردم تاثیرگذار باشد؛ همانطور که رهبر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرده‌اند برخی از گفته‌ها عملیاتی روانی برای سست کردن اراده مردم ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حوزه داخل کشور امنیت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تعاریف مشخصی دارد به همین علت برخی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی می‌تواند امنیت مردم را در معرض تهدید قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه هر فردی در جامعه نقش تاثیرگذاری در امنیت دارد، تصریح کرد: برخی از چالش‌ها به علت سوء مدیریت‌ها و برخی دیگر به علت فشارهای خارجی است اما انسان نباید ناامید شود و با روحیه متناسب در راستای رسیدن به اهداف تلاش کند.

لاریجانی از وجود نگاه منفی‌گرایی در تبلیغات یاد کرد و گفت: این نگاه به بنیان عملکرد کشور آسیب می‌رساند چرا که تبلیغات باید از یک بنیان امیدوار کننده برخوردار باشد، انقلاب اسلامی تاکنون توانسته به پیشرفت‌های بسیاری برسد اما اکنون به دلیل وجود دیدگاه‌های سیاسی و منفی‌گرایی در تبلیغات این پیشرفت‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: فرد فعال در حوزه سیاست باید امیدوارکننده باشد چرا که مشارکت مردمی در حوزه امنیت بسیار مهم است و برای رسیدن به امنیت پایدار مردم باید احساس کنند که نقش مشخصی بر عهده دارند اما منفی‌گرایی تبلیغات در القای این تصور به مردم تاثیر منفی دارد.

لاریجانی ورود به ساحت امنیت پایدار را نیازمند مشارکت مردم دانست و گفت: افزایش مشارکت نیازمند وجود روحیه سالم، سازنده و پر کار است؛ طی سال‌های اخیر نیروی انتظامی با خلاقیت مطلوبی کارهای خود را دنبال کرده و این رویکرد در استان قم نیز مشاهده می‌شود، توجه به تحقیقات علمی کار سنجیده‌ای است که پیگیری می‌شود چرا که اکنون برخی از دستگاه‌های اجرایی خود را از مراجعه به مراکز علمی بی‌نیاز می‌دانند.

نماینده مردم مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت دارای بخش‌های مختلفی است، اظهار کرد: اینکه نیروی انتظامی برای هر عرصه نقشه مشخصی را تدوین کرده اقدام قابل تقدیری است که می‌تواند شروع مطلوبی برای حل مشکلات امنیتی باشد.

وی با بیان اینکه استان قم در حوزه امنیتی از جایگاه مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حساسیت‌ها به این شهر بسیار است باید تلاش کنیم تا امنیت را افزایش دهیم.

لاریجانی از تلاش فرمانده نیروی انتظامی استان قم برای ارتقا جایگاه این مجموعه تقدیر کرد و ادامه داد: امیدواریم متناسب با جایگاه قم بتوانیم جایگاه نیروی انتظامی این استان را ارتقا بخشیم.

وی یادآور شد: مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی حضور داشته و با حضور خود افتخار را برای نظام اسلامی رقم زده‌اند و نظام اسلامی نیز با تکیه بر این سرمایه توانسته در عرصه‌های مختلف به موفقیت و سربلندی برسد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47428

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47428/منفی-گرایی-بنیان-عملکرد-کشور-آسیب-می-رساند-فعال-سیاسی-باید-امیدوارکننده-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir