کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۷ گلزار شهید در قم ثبت ملی می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران , 23 تير 1395 ساعت 21:00

قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: ۲۷ گلزار شهید در قم با تأییدیه میراث فرهنگی ثبت ملی می‌شود.


به گزارش قم نیوز، سردار سید جواد هاشمی از ثبت ملی ۲۷ گلزار شهید در قم خبر داد و گفت: با ثبت این فضاهای معنوی هر گونه دخل و تصرف و تغییر و دفن در این اماکن مقدس بدون مجوز میراث فرهنگی و بنیاد شهید ممنوع می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح هم اکنون در استان تهران آغاز شده و در قم با تکمیل فرم‌ها و ارسال و تأییدیه از سوی میراث فرهنگی اسامی به مرکز منتقل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: این گلزارها اعم از گلزارهای شهری و روستایی از جمله گلزار شهدای چهل اختران، مدرسه حجتیه، وادی السلام یادمان آیت الله سعیدی و نواب صفوی و گلزار سوم خرداد در شهر است.

وی افزود: همچنین گلزاهای شهدا در بخش کهک از جمله فردو، باغ رضوان، قبادبزن، میم، کرمجگان، بیدهند، ابرجس، ویریج، خورآباد و صرم می‌باشد.

هاشمی اضافه کرد: گلزار روستای جعفریه، در بخش مرکزی، گلزار طیب و طاهر، طایقان و در بخش خلجستان گلزار چمانک، وشاره، ونان، چمانک، نویس، دستجرد، جریک و جوزه و در بخش سلفچگان گلزار تاج خاتون و آغلک از دیگر گلزارهای پیشنهادی برای ثبت ملی است.

وی تأکید کرد: معرفی این گلزارها به عنوان میراث فرهنگی و معنوی جامعه بر اساس گلزارهای ساماندهی شده و اتمام یافته می‌باشد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 40128

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/40128/۲۷-گلزار-شهید-قم-ثبت-ملی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir