کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی مدیریت بحران استان قم مطرح شد

ضرورت توجه به پیشگیری در زمینه مدیریت بحران در قم

خبرگزاری فارس , 22 مرداد 1396 ساعت 14:15

قم نیوز: سخنرانان مراسم افتتاحیه دوره آموزشی و تمرینی مدیریت بحران در استان قم بر ضرورت توجه به مساله پیشگیری در زمینه مدیریت بحران‌ها در این استان تاکید کردند.


به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاحیه دوره آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان پیش از ظهر امروز در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد.

محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم در ابتدای این مراسم با اشاره به وقوع بحران‌های طبیعی در استان اظهار کرد: بارندگی و سیل دو پدیده ای هستند که احتمال وقوع آن‌ها در استان قم بیش از پدیده‌های طبیعی دیگر است، قرن‌های 20 و 21 را قرن بحران‌ها نامیدند و آموزش مهارت‌ها در این زمینه برای مدیران ضروری است.

سید مهدی صادقی استاندار قم در ادامه این مراسم با اشاره به وقوع بلایای طبیعی در ایران اظهار کرد: 31 مورد از بلایای طبیعی در ایران رخ می‌دهد و جزو 10 کشوری هستیم که بلایای طبیعی در آن بیشتر از کشورهای دیگر رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: یک درصد جمعیت جهان در ایران زندگی می‌کنند، اما 6 درصد حوادث طبیعی دنیا در این کشور رخ می‌دهد.

اسماعیل نجار نیز در بخش پایانی این مراسم با اشاره به ضرورت توجه به آموزش در زمینه مدیریت بحران گفت: اساس کار در مدیریت بحران‌ها باید پیش بینی، پیشگیری و آموزش باشد و رسانه‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در حادثه زلزله بم، زمین 12 ثانیه لرزید و این زلزله دو هزار و 200 میلیارد تومان خسارت را به دنبال داشت، اگر سازه‌های ساختمانی در شهر بم مانند کشورهای دیگر مقاوم بود و براساس اصول ساخته می‌شد، هرگز این مقدار هزینه مالی و جانی را شاهد نبودیم.

وی در پایان با اشاره به بحران‌های طبیعی موجود در استان قم خاطرنشان کرد: گرد و غبار و بحران دریاچه نمک یکی از بحران‌های طبیعی در این استان است و این بحران در آینده می‌تواند که دامن کل کشور را بگیرد.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 52242

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52242/ضرورت-توجه-پیشگیری-زمینه-مدیریت-بحران-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir