کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجلس باید مجلس مدرس‌ها و نماد عظمت ملت باشد

آیت‌الله اعرافی: آمریکایی‌ها از عربده‌کشی‌ و تحریم‌ به‌جایی نمی‌رسند

جنگ ۳۳ روزه "باطل‌السحر" نیروهای استکباری بود

خبرگزاری فارس , 20 مرداد 1396 ساعت 14:00

قم نیوز: امام جمعه قم خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما از عربده‌کشی‌ها و تحریم‌ها به جایی نخواهد رسید، شما مقاومت اسلامی و ایران انقلابی را دیدید پس بدانید که باز هم شکست خواهید خورد و بدانید ملت و مسئولان ایران در برابر این زیاده‌گویی‌ها با تمام قوا می‌ایستند.


به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم،  با اشاره به اهمیت صنایع کوچک اظهار داشت: با توجه به اینکه صنایع کوچک کمتر از 50 فرصت شغلی ایجاد می‌کنند و در حال حاضر بیش از 80 هزار واحد صنعتی کوچک در کشور وجود دارد که میلیون‌ها اشتغال را ایجاد کرده نیاز به حمایت بیش از پیش از این صنایع موضوعی قابل توجه است.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه احیای صنایع کوچک بخش مهمی از مشکلات کشور را حل می‌کند افزود: رکودی که بخشی از صنایع را با کمبود نقدینگی و بازار و مشکلات متعدد مواجه کرده است با حمایت از صنایع کوچک رفع می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بر لزوم مشارکت مردم بر ورود بر حل مشکلات واحدهای صنعتی کوچک تاکید کرد و افزود: از دولت جدید توقع می‌رود با نگاه اقتصاد مقاومتی و توجه به صنایع کوچک از آن‌ها حمایت کند.

وی به روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: به یاد داریم حزب‌الله قهرمان در حمله اسرائیل به جنوب لبنان با الهام‌گرفتن از انقلاب اسلامی وارد کارزار عظیمی شدند و در 33 روز در برابر قوی‌ترین ارتش منطقه ایستادگی کرد و با تکیه بر ایمان و شجاعت برای نخستین بار اسرائیل را در مرزهای خودشان به عقب راند و طعم شکست را به رژیم صهیونیستی چشاند. جنگ 33 روزه باطل‌السحر نیروهای استکباری بود.

امام جمعه قم با اشاره به حواشی روز تحلیف عنوان کرد: این حادثه نشانی از ضعف و بی‌توجهی بود که باید علاج شود، مجلس باید مجلس مدرس‌ها و نماد عظمت ملت باشد، در این راستا هر چه این عظمت را مخدوش کند قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه تنفیذ نماد مشروعیت و تحلیف نماد تعهد به مردم است، خاطرنشان کرد: توقع داریم دولتی متعهد به کشور و خدمت به مردم و دولتی در مسیر اسلام، انقلاب و دارای دغدغه نسبت به حساسیت‌های رهبر معظم انقلاب شکل بگیرد.

آیت‌الله اعرافی تخریب عوامیه در منطقه شرقی عربستان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این واقعه حادثه سخت و دلخراشی است توقع داریم حکام سعودی نسبت به امنیت حجاج و مردم خودشان با رحم و عطوفت برخورد کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما از این عربده کشی‌ها و تحریم‌ها به جایی نخواهد رسید شما مقاومت اسلامی و ایران انقلابی را دیده‌اید پس بدانید که باز هم شکست خواهید خورد، بدانید ملت و مسئولان ایران در برابر این زیاده‌گویی‌های شما با تمام قوا خواهند ایستاد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه الگوهای سبک زندگی و انواع سیاست‌های درست در تسهیل ازدواج موثر است اظهار داشت: این اقدامات اگر به درستی انجام نشود تاخیر در ازدواج و آثار زیان بار آن را به همراه دارد، البته فرهنگ خانواده نیز در این مسئله مهم است.

امام جمعه قم با بیان اینکه برای ترویج ازدواج به‌هنگام باید فرهنگ ازدواج به‌موقع در جامعه ترویج شود، افزود: براساس آموزه‌های اسلام بنا و ساختمانی به اندازه ازدواج در درگاه خدا محبوب نیست، چرا که فلسفه‌های مهمی همچون شکل‌گیری درست شخصیت عاطفی انسان، فراهم آمدن زمینه رشد و تعالی، رشد روحیه اجتماعی، افزایش مقوله نسل ایمانی، فراهم‌سازی زمینه رشد اقتصادی و رشد عبادی و معنوی انسان در تشکیل خانواده نهفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: آسیب‌های ناشی از تاخیر در ازدواج به جامعه آسیب می‌رساند از همین رو است که جامعه‌ای که به مسئله ازدواج به هنگام جوانان اهمیت می‌دهد با آسیب‌های کمتری مواجه است.

وی به رشد کمتر از 1.5 درصد جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: با این روند در سال‌های آینده دو سوم جمعیت به میان‌سالی و کهن‌سالی می‌رسد و این یک هشدار است، باید فرهنگ ازدواج به موقع در جامعه افزایش پیدا کند و نظام برنامه‌ریزی کشور هم در این زمینه هماهنگ باشد.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: نظام برنامه‌ریزی در مواردی همچون تولید و اشتغال که مقوله‌های موثر بر ازدواج و تشکیل خانواده است در حال حاضر با فرهنگ ازدواج به موقع هماهنگ نیست.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 52152

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52152/آیت-الله-اعرافی-آمریکایی-ها-عربده-کشی-تحریم-به-جایی-نمی-رسند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir