کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون شهردار قم:

اجرای خط B مترو قم گامی اساسی در توسعه زیرساخت‌های شهر خواهد بود

خبرگزاری فارس , 25 خرداد 1396 ساعت 14:15

قم نیوز: معاون شهردار قم گفت: ورود شرکتهای چینی‌ در قالب فاینانس در متروی قم موجب آوردن چند صد میلیارد تومان سرمایه به شهر شده و قدمی بسیار اساسی در توسعه زیرساخت‌های قم خواهد بود.


به گزارش قم نیوز، علیرضا قاری قرآن با اشاره به وضعیت تامین مالی برای اجرای خط B مترو قم، اظهار کرد: برای این موضوع شهرداری به دنبال تأمین فاینانس خط B متروی قم است و این فاینانس قرار است از کشور چین تأمین شود و طبق قانون یک شرکت داخلی هم در این فرآیند باید دخالت داشته باشد تا طرف خارجی بتواند در ایران سرمایه‌گذاری کند.

وی با بیان اینکه بنا بر مذاکرات انجام شده در این مشارکت تأسیسات را چینی‌ها تهیه می‌کنند و مسیر را شرکت داخلی که قرارگاه خاتم الانبیاء است، می‌سازد خاطرنشان کرد: پس از گرفتن مصوبه شورای شهر، اخذ مصوبه شورای اقتصاد و تائیدیه بانک عامل و باز شدن ال‌سی مراحل بعدی هستند که بخشی از این مراحل تاکنون طی شده است.

قاری قرآن با تاکید بر اینکه فاینانس بر اساس قرارداد تجاری مبادله‌شده بین کارفرما و پیمانکار انجام خواهد شد، گفت: تا مطالعه‌ها انجام نشود نمی‌توان رقم دقیقی برای آن ذکر کرد اما در هر صورت بیش از 3 هزار میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نرخ متداول سود فاینانس بین 2.5 تا سه درصد با دوره بازگشت هفت تا 10 ساله است که البته بین چهار تا پنج درصد هم بانک‌های داخلی دریافت می‌کنند.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم تصریح کرد: ورود شرکتهای چینی‌ در قالب فاینانس در متروی قم موجب آوردن چند صد میلیارد تومان سرمایه به شهر قم شده و قدمی بسیار اساسی در توسعه زیرساخت‌های شهر خواهد بود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49633

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49633/اجرای-خط-b-مترو-قم-گامی-اساسی-توسعه-زیرساخت-های-شهر-خواهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir