کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله علیدوست:

شركت‌ حداكثري مردم در انتخابات دشمنان را مأيوس مي‌كند

خبرگزاری فارس , 29 ارديبهشت 1396 ساعت 12:25

قم نيوز: عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: ‌دشمنان با مشاهده شركت مردم در انتخابات مأيوس مي‌شوند بنابراين هر فرد بايد به وظيفه و تكليف خود در اين زمينه عمل كند.


به گزارش قم نيوز، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست امروز،‌ با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات اظهار کرد: ‌شرکت در انتخابات در مکان‌های دیگر دنیا حق است ولی در کشور ما تکلیف و وظیفه است؛ البته وظیفه شرعی نیز می‌تواند باشد از این نظر که فرد صالح مورد انتخاب قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات وظیفه ملی به عنوان دفاع از کشور و وظیفه انسانی است به طوری که اگر با این شرکت نظامی را تثبیت کنیم و نظامی موفق باشد به این وسیله به انسان‌‌ها خدمت می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شرکت در انتخابات در کشور از نظر اثرگذاری نیز ویژه است گفت: مردم با شرکت در انتخابات زمینه خدمت‌ را برای اشخاص فراهم می‌کنند و دشمنان با مشاهده شرکت حداکثری مردم در انتخابات مأیوس می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم توجیه شوند در انتخابات شرکت می‌کنند زیرا شرکت مردم در انتخابات یک امر دستوری نیست مردم باید قانع شوند و بپذیرند تا شرکت کنند.

علیدوست با بیان اینکه سخن کسانی که می‌گویند رأی من چه تاثیری می‌تواند داشته باشد را می‌توان از نظر فقهی، حقوقی و عقلی بررسی کرد گفت: این سخن پایه حقوقی و فقهی در دنیا ندارد و فاقد بنیان علمی است زیرا از نظر فقهی و حقوقی هر انسانی مکلف به تکلیف خود است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 48392

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48392/شركت-حداكثري-مردم-انتخابات-دشمنان-مأيوس-مي-كند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir