کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم:

تاب‌آوری محلات مختلف شهر در برابر بحران‌ها بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس , 8 خرداد 1396 ساعت 16:01

قم نیوز: مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم از اجرای پروژه‌ای برای بررسی تاب‌آوری محلات مختلف شهر در برابر بحران‌ها خبر داد.


به گزارش قم نیوز، علی اکبر رحیمی امروز با اشاره به پروژه‌های مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم و کلیدی این مرکز برای بررسی وضعیت بحران‌ها در شهر قم، پروژه بررسی محلات شهر است.

وی با بیان اینکه به زودی آسیب‌شناسی محلات و راه حل کاهش آسیب‌ها در آنها را آغاز خواهیم کرد افزود: اجرای این پروژه در نهایت یک سند به ما می‌دهد مخاطرات هر محله و نحوه برخورد با آن مشخص است.

مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به مراحل تهیه سند تاب‌آوری محلات شهر بیان کرد: در تهیه این سند محله به محله لیستی از مخاطراتی که بیش از 60 مورد است با پرسش‌هایی که انجام می‌شود و اطلاعات جی آی اس تهیه شده و محلات آسیب‌پذیرتر و مخاطرات ویژه آنها مشخص می‌شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی لازم را در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی صحیح و دقیق برای پیشگیری از بحران‌ها قبل از وقوع تصریح کرد: با تهیه این سند می‌توان تامین منابع را به سمت مخاطرات جدی‌تر برد و مدیریت منابع و اعتبارات را داشت.

رحیمی با اشاره به مشکلات مختلف و مخاطراتی که متوجه شهر قم است افزود: ما در بخش‌های مختلف پروژه‌هایی را در دستور کار داریم تا بتوانیم هم آگاهی عمومی را افزایش داده و هم بستر برای مقابله با مخاطرات را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 48888

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48888/تاب-آوری-محلات-مختلف-شهر-برابر-بحران-ها-بررسی-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir