کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد

مرگ سالانه 7 میلیون نفر در جهان بر اثر استعمال دخانیات

خبرگزاری فارس , 11 خرداد 1396 ساعت 7:00

قم نیوز: استعمال سیگار و سایر دخانیات سالانه جان 7 میلیون نفر را می‌گیرد و این در حالیست که علاوه بر جان باختن انسان‌ها، تأثیر وحشتناکی نیز بر روی محیط زیست می‌گذارد.


به گزارش قم نیوز، طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، استعمال سیگار و سایر دخانیات سالانه جان 7 میلیون نفر را می‌گیرد و این در حالیست که علاوه بر جان باختن انسان‌ها، تأثیر وحشتناکی نیز بر روی محیط زیست می‌گذارد.

آژانس سازمان ملل در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد: برای مهار کردن مصرف بیش از حد دخانیات، کشورها باید ملزم شوند تا استعمال سیگار را در مکان‌های عمومی، فضاهای بسته و محل کار ممنوع اعلام کنند و علاوه بر آن با بازاریابی‌های دخانیات برخورد کرده و با افزایش قیمت این محصولات، مانعی برای مصرف‌کنندگان باشند.

مارگارت چان رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: توتون و تنباکو زندگی همه ما را تهدید می‌کند؛ فردی که در هوای آلوده ناشی از استعمال دخانیات تنفس می‌کند، بیش از فرد مصرف‌کننده در معرض خطر قرار دارد؛‌ ضمن اینکه مصرف توتون و تنباکو عاملی در تشدید فقر است و موجب انتخاب مواد غذایی بی‌ارزش می‌شود چرا که درآمد فرد صرف تأمین دخانیات می‌شود.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، ته‌سیگار و سایر زباله‌های ناشی از استعمال دخانیات، بزرگ‌ترین منبع زباله ایجاد شده توسط انسان در جهان هستند.

مرگ سالانه 7 میلیون نفر به دلیل مصرف مواد دخانی از 4 میلیون نفر در قرن گذشته، جهش قابل توجهی داشته و منجر شده تا استعمال دخانیات به مهم‌ترین علت مرگ قابل پیشگیری در جهان تبدیل شود.

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی حاکی از آن است که تا سال 2030، بیش از 80 درصد مرگ‌ها در کشورهای در حال توسعه که هدف روزافزون شرکت‌های دخانیات هستند، بر اثر مصرف دخانیات باشد.

باید یادآور شد که عامل اصلی جنگل‌زدایی در چندین کشور به دلیل تأمین دخانیات است.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 48987

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48987/مرگ-سالانه-7-میلیون-نفر-جهان-اثر-استعمال-دخانیات

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir