> قم نیوز - عیادت نمایندگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه با روحانی مضروب در شهر ری - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عیادت نمایندگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه با روحانی مضروب در شهر ری

خبرگزاری حوزه نیوز , 26 تير 1396 ساعت 8:56

قم نيوز: نمایندگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه با حضور در بیمارستان هفتم تیر شهرری از روحانی مضروب حادثه مترو این شهر در بخش مراقبت های ویژه عیادت و با وی گفت وگو کردند.


به گزارش قم نيوز، نمایندگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه با حضور در بخش مراقب های ویژه با حجت الاسلام خلیل ذوالفقاری امام جماعت یکی از مساجد و قاضی سابق شهر ری ملاقات کردند.

حجت الاسلام سید محی الدین قوامی، مدیر برنامه ریزی ترویجی دفتر اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه در این دیدار ضمن ابلاغ سلام آیت الله اعرافی و اظهار تاسف از حادثه رخ داده در سخنانی اظهارداشت: در طول تاریخ انقلاب، روحانیت همیشه مورد هجمه معاندین و اشرار قرار گرفتند و بیشترین جانباز، شهید را در پی مقاصد پلید آنان قشر روحانیت داده است.

وی با اشاره به دهه 60 و اوایل انقلاب خاطرنشان کرد: از ترورهای اول انقلاب توسط منافقین کوردل گرفته تا شهدای دفاع مقدس بطوریکه امام راحل می فرمایند؛ در بین اقشار بیشترین شهید را روحانیت داده است.

مدیر برنامه ریزی ترویجی دفتر اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه تصریح کرد: فقدان صلابت در مجازات اینگونه افراد و شرارت های آنان این جرأت را به مفسدان می دهد که در ملأعام به مردم بی گناه و بی دفاع از جمله حجت الاسلام و المسلمین خلیل ذوالفقاری حمله شود.

حجت الاسلام قوامی ادامه داد: حمله ایان شرور مهاجم زنگ خطری است برای همه مسئولان ذی ربط نظام که اگر صلابت لازم در پیشگیری از جرائم، بزهکاری ها و بی عفتی ها اعمال نکنند باید منتظر صحنه های خطرناک تری در آینده باشیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای امنیتی و انتظامی در کاهش بروز آسیب های اجتماعی خصوصا پیرامون طرح جمع آوری ارازل و اوباش اظهارداشت: امید است دولت، ملت و همه دستگاههای نظام با همدلی تحت رهنمودهای رهبرفرزانه انقلاب، وفاداری خود را به خون شهیدان اثبات کرده و برای همیشه مقابل ظهور و گسترش اینگونه مفاسد گرفته شود.

این کارشناس مسائل اجتماعی و سیاسی تاکید کرد: بحمدلله با سکانداری آیت الله اعرافی بر کشتی بزرگترین مرکز دینی جهان تشیع و راه اندازی دفتر اجتماعی سیاسی حوزه علمیه بتوانیم با بررسی آسیب های اجتماعی و بیماری های امروز جامعه، بتوانیم قدم های مثبتی در پایین آوردن و جلوگیری از آسیب های اجتماعی داشته باشیم.

وی یادآور شد: در دفتر اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کمیته هایی در ذیل کمیسیون اصلی راه اندازی شده است که از حجت الاسلام  ذوالفقاری با توجه به سابقه قضایی که در دادگاه خانواده دارند دعوت می شود تا پس از بهبودی در کمیته آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه عضویت داشته باشند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام  بهمن وحدتی آراسته ضمن آرزوی بهبودی برای این روحانی مضروب به مظلومیت روحانیت در طول تاریخ اشاره کردو گفت: اگر به تاریخ و دوران کهن حوزه های علمیه نگاهی داشته باشیم خواهید دید که مظلوم ترین و ساده زیست ترین اقشار جامعه در طول تاریخ قشر روحانیت و پیشگام ترین افراد برای حفظ دین خدا و آموزه های دینی مراجع معظم تقلید و به تبع آن روحانیت مبارز و انقلابی بوده اند.

مسئول دفتر، دفتر اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه ادامه داد: چرا باید در روز روشن و در محلی عمومی چنین اتفاقات و ناامنی های اجتماعی رخ دهد و مسئولان باید نسبت به این حوادث رسیدگی و آسیب شناسی جدی داشته باشند.

وی بیان داشت: اینکه فرد یا عده ای معلوم الحال به خود اجازه می دهند در اماکن عمومی ایجاد رعب و وحشت کنند و علیه نظام مقدس اسلامی شعار بدهند، از چه چیزی نشأت می گیرد؟ آیا وقت آن نرسیده که کارشناسان و تصمیم گیران و اثرگذاران امور اجرایی و قضایی جامعه نسبت به این مهم چاره اندیشی و تدبیری اتخاذ کنند؟

حجت الاسلام  وحدتی آراسته در پایان به نقش بی بدیل رسانه ها در انعکاس واقعیت های جامعه پرداخت و گفت: امروز رسانه ها چشم و گوش آحاد جامعه هستند و باید علاوه بر سرعت نسبت به صحت و دقت مطالب خود علم لازم را داشته باشند و تنها به فکر ارسال زودتر رسانه متبوع خود نسبت به سایر رسانه ها نباشند، نمونه آن همین اطلاع رسانی که پیرامون حادثه مترو شهر ری و مضروب شدن حجت الاسلام و المسلمین غفاری انجام گرفت.

در این دیدار علاوه بر یک جلد قرآن کریم، هدیه ای به رسم یادبود از سوی مدیریت حوزه های علمیه به حجت الاسلام غفاری اهداء شد شد.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام  خلیل غفاری صبح روز 24تیرماه در حین ورود به مترو شهر ری توسط یکی از اراذل و اوباش این شهرستان با سلاح سرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت و هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان هفتم تیر این شهر تحت نظر تیم پزشکی می باشد.
انتهاي پيام / 137


کد مطلب: 50957

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50957/عیادت-نمایندگان-مرکز-مدیریت-حوزه-های-علمیه-روحانی-مضروب-شهر-ری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir