کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر حوزه های علمیه در دیدار مدیرکل و جمعی از مسؤولان امور مالیاتی استان قم اظهار کرد:

مدير حوزه‌هاي علميه: جلوگيري از فرار مالياتي براي كاهش تبعيض‌ها

پرداخت عوارض و ماليات وظيفه همگاني است

خبرگزاری فارس , 26 تير 1396 ساعت 16:30

قم نیوز: مدير حوزه‌هاي علميه گفت: پرداخت عوارض و ماليات وظيفه همگاني است و همه افراد بايد در اين بخش اهتمام لازم را داشته باشند و به وظيفه خود عمل كنند.



مدير حوزه‌هاي علميه:
پرداخت عوارض و ماليات وظيفه همگاني است/جلوگيري از فرار مالياتي براي كاهش تبعيض‌ها
مدير حوزه‌هاي علميه گفت: پرداخت عوارض و ماليات وظيفه همگاني است و همه افراد بايد در اين بخش اهتمام لازم را داشته باشند و به وظيفه خود عمل كنند.

به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از مسؤولان امور مالیاتی استان قم اظهار کرد: ارائه خدمت در قم با شهرهای دیگر متفاوت است زیرا قم شهر علم و معرفت است و وجود حوزه‌های علمیه و تحصیل علوم دینی سبب شده این شهر تأثیر فراوانی در داخل و خارج کشور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث مالیات و عوارض یکی از مواردی است که در کاهش وابستگی به بودجه‌های نفتی مؤثر است. مالیات در حوزه احکام شرع است و البته فرهنگ‌سازی در این زمینه ضروری خواهد بود و حوزه و روحانیون نیز در این بخش به ایفای نقش می‌پردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان برخی نکات در زمینه مالیات گفت: اختیارات موجود در این بخش باید بر اساسی به کار برده شود که بر طبقه متوسط و پایین جامعه فشاری وارد نشود و برنامه‌ریزی‌ها به سمت عدالت‌محوری صورت گیرد تا از فرار مالیاتی جلوگیری شود و تبعیض‌ها در این بخش از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی و رکود در بخش مالیات و پرداخت تسهیلات باید به مردم کمک شود و از هر گونه اقدام در این زمینه تقدیر و تشکر می‌شود.

اعرافی با تأکید بر پرداختن به موضوع تعاونی‌ها گفت: با ورود به این بخش می‌توان در بخش تولید و اشتغال گام‌های مؤثری برداشت ولی تاکنون این بخش مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: نظام مالیاتی در کشور منشأ امور خیر در جامعه است بنابراین امور مربوط به این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه پرداخت عوارض و مالیات وظیفه همگانی است گفت: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نیز به این امر اهتمام دارد و در مسیر پرداخت دیون باقیمانده گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 50975

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50975/مدير-حوزه-هاي-علميه-جلوگيري-فرار-مالياتي-براي-كاهش-تبعيض-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir