کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایستادگی انقلاب امام خمینی با وجود همه فشارها طی 35 سال گذشته

خبرگزاری فارس , 1 ارديبهشت 1393 ساعت 8:38

قم نیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب امام خمینی(ره) با وجود همه فشارها 35 سال ایستادگی کرده است.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری یکشنبه‌شب در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا و ولادت امام خمینی(ره) که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه آنهایی که پیامبر اکرم(ص) را به دلیل نداشتن فرزند پسر مسخره می‌کردند ابتر ماندند، اظهار داشت: نسل پیامبر اکرم (ص) از طریق حضرت زهرا(س) گسترش یافت تا اسلام ناب زنده بماند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان حضرت زهرا(س) مکتب رسول خدا(ص) نشر دادند، اظهار کرد: بقای پیامبر اکرم(ص) به بقای دین اسلام است و این همه به برکت وجود حضرت فاطمه(س) بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روحیه ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) و تلاش ایشان برای حفظ اسلام ناب تا آخرین لحظات عمر خود، تأکید کرد: در خطبه فدکیه ایشان تنها به دفاع از ولایت پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه استمداد حضرت فاطمه(س) در مسجد از مهاجرین و انصار به هیچ وجه برای مسائل مادی نبود، تاکید کرد: اگر برای به گریه انداختن مستمعین و تحریک احساسات و عواطف، زندگی اهل بیت(ع) تحریف شود در حق ایشان جفا شده است.

ناطق نوری با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) برای دفاع از احکام الهی به پا خاست و خطبه فدکیه را ایراد کرد، افزود: ایشان به جامعه اسلامی گفت که اگر قرار باشد در مقابل تعطیل شدن احکام الهی کسی بایستد و محق‌ترین باشد، من که دختر رسول خدا(ص) هستم شایسته‌ام.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد:‌ اهل بیت(ع) هر کدام به طریقی در مسیر زنده نگه داشتن دین تلاش کردند و در زمانی امام حسن(ع) با سیاست و درایت عمل کرد و در دوره‌ای دیگر امام حسین(ع) با عاشورا به حفاظت از دین پرداخت و همه این برکات و اقدامات در مسیر کوثر بوده و تا زمان ظهور امام عصر(عج) ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تقارن سالروز میلاد امام خمینی(ره) با میلاد حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س)‌ کوثر بود و با وجود شهادت بسیاری از شیعیان از سوی امویان و عباسیان ولی سادات از منسجم‌ترین نسل‌های تاریخ هستند و افراد و شخصیت‌های برجسته‌ای نیز از سادات به جامعه بشری معرفی شده‌اند.

ناطق نوری با اشاره به اینکه فقهای بسیاری از اولاد فاطمه زهرا(س) هستند، یادآور شد: امام راحل فردی هوشمند و شجاع بود و روحیه مبارزه در ایشان و خاندانشان وجود داشت.

وی با اشاره به دغدغه امام خمینی(ره) برای بازیابی حوزه علمیه و روحانیت، تصریح کرد: پس از ورود آیت‌الله بروجردی به قم، امام خمینی(ره) مسیر تقویت و انسجام‌بخشی به روحانیت را آغاز کرد، چراکه حکومت تلاش داشت که بین آنها تفرقه ایجاد کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام راحل با تدریس فقه و اخلاق زمینه سازی برای انقلاب را آغاز کرد، اذعان داشت: شاه و اطرافیان او پس از رحلت آیت‌الله بروجردی تصور می‌کردند که مرجعیت توزیع می‌شود و به همین دلیل حکومت ضربه زدن به دین را شروع کرد و امام نیز پس از مطرح شدن لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی، نهضت خود را با شیبی ملایم آغاز کرد.

وی، سخن امام خطاب به شاه در سال ۴۲ که فرموده بود « کاری نکن که بدهم ملت بیرونت کنند» را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: ایشان دو روز بعد دستگیر شدند و متأسفانه در همان دوران برخی از روحانیون که مخالف سیاست بودند، زخم زبان می‌زدند.

ناطق نوری، درک بالا، بینش صحیح و شجاعت را از جمله دلایل موفقیت امام راحل عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان همیشه به خدا فکر می‌کرد و برای خدا فریاد می‌زد و بیشترین واژه در کلام امام «خداوند» بود.

وی با تأکید بر اینکه سخنان امام بر دل ملت نشست و انقلاب به سرانجام رسید، اضافه کرد: انقلابی که امام راحل بنیان نهاد امروز پس از گذشت ۳۵ ساله با وجود همه تحریم‌ها، فشارهای بین المللی، جنگ و... پابرجا و استوار مانده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به روند مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ اشاره کرد و ادامه داد: ما به دنبال مذاکره نرفتیم؛ بلکه آمریکایی‌ها به دنبال ما آمدند تا سر میز مذاکره بنشینیم، چراکه ۳۵ سال است علیه ما مبارزه کردند و با این وجود در همه جا نام ایران می‌درخشد و آنها به خوبی می‌دانند که یارای مقابله با ما را ندارند.

وی در پایان نعمت وجود ولایت و رهبری هوشمندانه را مورد توجه قرار داد و گفت: نظام اسلامی با تکیه بر نعمت ولایت استوار و پابرجا در مسیر خود حرکت کرده و در برابر تمام مشکلات ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 22165

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22165/ایستادگی-انقلاب-امام-خمینی-وجود-همه-فشارها-طی-35-سال-گذشته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir