کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد:

برگزاری اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین مراکز حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری فارس , 26 فروردين 1396 ساعت 15:00

قم نیوز: معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین مراکز حوزه علمیه خواهران کشور با سخنرانی سران کشوری و مدرسان برجسته حوزه در روزهای پایانی فروردین در قم برگزار می‌شود.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام رسول ابراهیمیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: اجلاس سراسری مدیران مدارس و مؤسسین مراکز حوزه علمیه خواهران کشور  به صورت مرتب هر سال برگزار می‌شود و امسال نیز این اجلاس در روزهای 29، 30 و 31 فروردین در قم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های این اجلاس گفت: بخش نخست این اجلاس برای تبیین اهداف و راهکارهای مرکز، بخش دوم به کمیسیون‌ها اختصاص دارد که مدیران و مؤسسین آزادانه مطالب خود را ارائه می‌دهند و بخش سوم به سخنرانی‌های مهم اختصاص خواهد داشت.

معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران کشور در ادامه سخنان خویش از برگزاری 6 کمیسیون در این اجلاس خبر داد و بیان کرد: کمیسیون زن، ازدواج و تحکیم خانواده، کمیسین زن، باورها و رفتارهای دینی، زن، خانواده و عفاف و حجاب و صیانت اخلاقی، کمیسیون زن، خانواده و فضای مجازی، کمیسیون زن، خانواده، تولید و مصرف و کمیسیون زن، سلامت جسم و روان، کمیسیون‌های 6 گانه ای هستند که در اجلاس سراسری مدیران و موسسان مراکز حوزوی برگزار می‌شود.

ابراهیمیان با بیان اینکه 466 مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: 396 مدرسه در سطح دو که معادل لیسانس است، 61 مدرسه سطح سه و 10 مدرسه علمیه سطح چهار فعال هستند.

وی با اشاره به شمار فارغ التحصیلان حوزه خواهران در سراسر کشور گفت: حدود 35 هزار طلبه فارغ التحصیل شدند و در این راستا سال 94 حدود 14 هزار طلبه پذیرفته شدند و 7 هزار نفر از طلاب به صورت غیر حضوری مشغول تحصیل هستند.

معاون ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: از شمار طلبه‌هایی که اکنون مشغول تحصیل هستند 54هزار نفر در مقطع عمومی و 9 هزار نفر در مقطع عالی و 100 نفر در مقطع تخصصی به تحصیل اشتغال دارند که در جمع حدود 63هزار طلبه شاغل به تحصیل وجود دارد که از این شمار 37 هزار نفر طلبه مبلغه به امر تبلیغ اهتمام دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش در ارتباط با پشتیبانی مدارس علمیه خواهران توسط خیرین، عنوان کرد: هیات امنای این مدارس تعدادی از خیرین هستند که پشتیبانی این مدارس را نیز به عهده دارند.

ابراهیمیان مکان برگزاری این اجلاس را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: سیزدهمین اجلاس مؤسسین و مدیران مدارس علمیه سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی و مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47320

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47320/برگزاری-اجلاس-سراسری-مدیران-مؤسسین-مراکز-حوزه-علمیه-خواهران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir