کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون مرکز خدمات حوزه:

پزشکان منتسب به خانواده روحانیون، خدمت گزار جامعه روحانیت باشند

خبرگزاری حوزه نیوز , 7 بهمن 1395 ساعت 21:00

قم نیوز: معاون مرکز خدمات حوزه بر لزوم توجه بیشتر پزشکان منتسب به خانواده های روحانیون به این جامعه تاکید کرد.


به گزارش قم نیوز، حجت‎الاسلام علی اوسط حسام افروز معاون سلامت و امور بیمه‎های مرکز خدمات حوزه، امروز در همایش "فرزندان حوزه در عرصه سلامت " که در قم برگزار شد،با اشاره به این که  مرکز مدیریت حوزه، وظیفه پشتیبانی و حمایت از حوزه های علمیه را به عهده دارند، بیان کرد: این نهاد زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری اداره می‎‏شود و هیئت مدیره و مدیر این مجموعه از سوی رهبر انقلاب منصوب می‎شود.

وی با ذکر این مطلب که این همایش پنج هدف مهم را دنبال می‎کند، تصریح کرد: هدف اول تکریم و تجلیل از فرزندان حوزه در عرصه سلامت است؛ مرکز خدمات با این برنامه به دنبال تکریم فرزندان روحانی پزشک یا پزشکان فرزند روحانی بوده است.

معاون سلامت مرکز خدمات حوزه اظهارکرد: هدف دوم، استفاده از طلاب و مبلغان در عرصه توسعه سلامت جامعه است؛ روحانیت، در دوران‎های مختلف کانون تاثیرگذاری در سطح جامعه بوده است.

وی گفت: با توجه به سیاست‎های کلی رهبر انقلاب در عرصه سلامت، به این فکر افتادیم که از این رسانه پرتاثیر و این توانمندی به نحوی استفاده شود که خود جامعه روحانیت به مسایلی چون سلات اشراف پیدا کند و این معلومات در اختیار جامعه قرار گیرد.

حجت‎الاسلام حسام افروز بیان کرد: هم اندیشی در عرصه سلامت جامعه، دیگر هدف این همایش بود؛ از سال 91 گام های جدی در زمینه سلامت انجام شده، از جمله آنها می‎توان به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی اشاره کرد؛ هدف دیگر، معرفی اجمالی حیطه سلامت مرکز خدمات حوزه است.

وی گفت: هدف دیگر، ایجاد حلقه ارتباطی مرکز خدمات حوزه علمیه و پزشکان است؛  پزشکانی که در خانواده‎های روحانی تربیت شده اند دغدغه بسیاری نسبت به جامعه محرومین و خانواده‎های طلاب دارند.

حجت‎الاسلام حسام افروز اظهارکرد: در این زمینه می‏ توان با تشکیل کانون‎های تخصصی به توسعه خدمت رسانی پزشکان روحانی و منتسب به خانواده های روحانی به روحانیون کمک کرد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 45881

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45881/پزشکان-منتسب-خانواده-روحانیون-خدمت-گزار-جامعه-روحانیت-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir