?>?> قم نیوز - عبور قطار سریع السیر تهران -قم- اصفهان از داخل شهر قم - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راه آهن قم خبر داد؛

عبور قطار سریع السیر تهران -قم- اصفهان از داخل شهر قم

پایگاه خبری تحلیلی قم فردا , 4 مرداد 1394 ساعت 10:44

قم نیوز: مدیرکل راه آهن قم گفت: قطار سریع السیر تهران -قم- اصفهان از داخل شهر قم عبور خواهد کرد و به ناچار باید خطوط راه آهنی که در زمان احداث بلوار پیامبر اعظم(ص) قطع شده دوباره احیا و مورد بهره برداری قرار گیرد.


به گزارش قم نیوز، فرشاد زادخور به احیای خطوط راه آهن داخل شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: این خطوط برای انجام خدمات سفر، خدمات شهری و استفاده پدافندی از آن باید نگه داشته شود و در مصوبه جدید هم بر احیای آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن نارضایتی مردم از ایستگاه محمدیه به علت های مختلف مانند دور بودن و نبود امکانات، بر آن شدیم که دوباره قطارهای محور جنوب را به شهر برگردانیم تاکید داشت: با توجه به سیل مراجعات مسئولین ذیربط در نظر گرفتند تا ایستگاه داخل شهر دوباره رونق بگیرد و به این منظور ما باید ریل داشته باشیم تا بتوانیم خدمات ارائه دهیم.

مدیرکل راه آهن قم تصریح کرد: با توجه به اینکه قطار سریع السیر تهران -قم- اصفهان قرار است راه اندازی شود و ایستگاه قم هم ایستگاه مرکزی آن باشد و با در نظر گرفتن این موضوع که قرار است این قطار پرسرعت از داخل شهر عبور کند به ناچار باید خطوط راه آهنی که در زمان احداث بلوار پیامبر اعظم(ص) قطع شده دوباره احیا و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی به تعیین پیمانکار جهت راه اندازی دوباره این خطوط اشاره کرد و بیان داشت: متخصصین با برآوردها تونل و پل هایی برای آن دیده اند و چون این قطار به صورت برقی است این قابلیت را دارد در برخی جاها این مسیر زیر زمین یا همسطح با بلوار پیامبر اعظم (ص) ادامه داشته است.

زادخور هدف از این کار را افزایش خدمات سفر و استفاده از راه آهن پر سرعت دانست و در ادامه گفت: طبق مصوبه ای که آذر ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار وقت، معاونین استاندار و متولیان راه آهن کشور تصویب شد مقرر گردید این خط احیا شود.

وی در انتقاد به دیوار کشی نامناسب در مسیر راه آهن بیان داشت: مجری دیوار کشی وزارت راه بود و قرار بود شهرداری قم هزینه آن را پرداخت کند و ما نیز می بایستی از منتها الیه هر طرف شش متر را برای عبور جاده آزاد کنیم که شهرداری خیابان را کشیدند ولی در بحث دیوار کشی وارد نشدند.

مدیرکل راه آهن قم ادامه داد: بعد از آن به منظور ایمنی، وزارت راه و شهرسازی تصمیم گرفت مجری دیوار کشی شود که پس از طراحی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و تایید آن توسط وزارتخانه این دیوار کشی انجام شد.

وی تعداد زیر گذرهای تردد در مسیر خط راه آهن را ۱۳ دستگاه ذکر کرد و اظهار داشت: چهار دستگاه دیگر هم برنامه ریزی و خریداری شده است که انشالله در آینده نزدیک به مرحله اجرا و به مردم واگذار خواهد شد

زادخور به ایجاد پایانه شمالی در قم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در صورت جلسه ای که با شهرداری داریم قرار شد مطالعات ابتدایی آن توسط شهرداری انجام شود و زمانی که این مطالعات تمام شد در اختیار وزارت راه برای تصمیم گیری و احداث قرار دهند که این کار در حال اجرا می باشد.

انتهای پیام/۱۳۲


کد مطلب: 31616

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/31616/عبور-قطار-سریع-السیر-تهران-قم-اصفهان-داخل-شهر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir