کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نرمش قهرمانانه عقب نشینی از آرمان ها نیست

خبرگزاری تسنیم , 31 شهريور 1392 ساعت 12:36

قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نرمش قهرمانانه عقب نشینی از اصول و آرمان ها نیست، بلکه مبدل کردن تهدیدات به فرصت ها است.


به گزارش قم‌نیوز،  حجت‌الاسلام محمود رجبی با اشاره به ضرورت استفاده از فرصت ها اظهار کرد: برای نظام اسلامی که مسیر حق را می پیماید، یکی از مسائلی که وجود دارد، ایستادگی بر مواضع حق و عبور نکردن از خطوط قرمز است، البته در عین حال این نظام باید از هر فرصتی برای پیش برد اهدافش در چارچوب ضوابط اسلامی استفاده کند.
 
وی اضافه کرد: گاهی می توان به تعبیر مقام معظم رهبری نرمشی قهرمانه ای داشت که این تعبیر بار معنایی بلندی دارد و یک قهرمان پیروز میدان است و باید با حفظ پیروزی و پافشاری بر اصول عمل کنیم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفتارهای نظام اسلامی را بدون منطق ندانست و افزود: عقل و منطق دینی حکم می کند اگر در جایی می بینیم که با حفظ اصول و براساس محاسبات عقلانی مورد تائید شرع می توانیم مسیر تلاش ها و مذاکرات را به گونه ای سوق بدهیم که آسیب های پافشاری بر اصول کمتر بر ما وارد شود، این کار را انجام بدهیم.
 
قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به سیره اهل بیت گفت: پیامبر اکرم در تاریخ موضع گیری های مختلفی را داشتند و در سیره ایشان هم فتح مکه و هم صلح حدیبیه را داریم که هر کدام از آن وقایع پیروزی است و هیچ عقب نشینی از اصول و ارزش ها در این رویدادها وجود نداشت.
 
وی تصریح کرد: قرآن کریم از صلح حدیبیه به عنوان فتح مبین نام برده است، در حالی صلح حدیبیه، صلح با کفار بود، اما در صلح حدیبیه بر آن اصولی که در اسلام مطرح است، پافشاری شده بود. 
 
رجبی نرمش قهرمانانه را عقب نشینی از آرمان ها و اصول ندانست و افزود: بلکه در نرمش قهرمانانه با پافشاری بر اصول، مصالح عمومی کشور و نظام مدنظر گرفته می شود و از فرصت های به وجود آمده استفاده می شود و تهدیدها به فرصت مبدل می شود.
 
وی اضافه کرد: در تاریخ نظام جمهوری اسلامی گاهی مواردی را داشتیم که یک تهدیداتی به وجود آمده بود، اما ما در مواجهه با این تهدیدات دیدیم که می توانیم با یک طراحی معقول، این تهدید را به فرصت مبدل کنیم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فتنه 88 اظهار کرد: در فتنه 88 این امکان وجود داشت که به یک باره عده ای را به عنوان مزدوران بیگانگان معرفی کرد که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند، اما مقام معظم رهبری با بزرگواری و تدبیر به گونه‌ای عمل کردند که آرام آرام ماهیت این مزدوران خارجی برای همه روشن شد.
 
وی تصریح کرد: پس از روشن شدن چهره فتنه گران مردم به میدان آمدند و باشکوه ترین صحنه ها را آفریدند و همه فتنه گران خلع سلاح شدند و یک تهدید به یک فرصت مبدل شد.
 
قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به رهنمودات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در رهنموداتشان، توجه دولت مردان را به این نکته جلب کردند که ما همواره سر ستیز با جهان را نداشتیم، بلکه این استکبار جهانی است که سر ستیز با ما دارد و مقام معظم رهبری این مطلب را به صورت مکرر در بیایاتشان فرموده اند که اگر زمانی استکبار دست از خوی استکباری بردارد، فرصتی وجود دارد که مصالح دو کشور و دو ملت تامین بشود.
 
وی اضافه کرد: نرمشی قهرمانانه در عین حال که نرمش است، اما ما باید پیروز میدان باشیم و اگر این چنین باشد، هیچ نوع عقب نشینی از آرمان ها نیست و اگر از آرمان ها عقب نشینی کنیم، نوعی شکست است.


انتهای پیام/123


کد مطلب: 16046

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/16046/نرمش-قهرمانانه-عقب-نشینی-آرمان-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir