کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پروژه حجاب «الاحد» زنان مسلمان آمریکایی برای مبارزه با پیش‌داوری‌ها

خبرگزاری حوزه نیوز , 8 مرداد 1396 ساعت 18:31

قم نیوز: گروهی از زنان مسلمان تحصیل کرده در دانشگاه یوتا، پروژه‌ای با عنوان «الاحد» راه اندازی کرده‌اند و در یک نظرسنجی دیدگاه‌های مردم آمریکا در خصوص حجاب را جویا شدند.


به گزارش قم نیوز، گروهی از زنان تحصیلکرده مسلمان در ایالت یوتای آمریکا طرحی با عنوان «الاحد: پروژه حجاب» راه اندازی کرده‌اند و پس از انجام نظرسنجی در رابطه با حجاب، دیدگاه‌های مردم آمریکا در این خصوص را جویا شدند.

آنا آنتونس دانشجوی دکترای دانشگاه یوتا که پایان نامه خود را درباره تجربیات زنان مسلمان در غرب می‌نویسد گفته که این پروژه همچنین به یک نمایشگاه هنری در موزه هنر معاصر یوتا تبدیل شده است. این نمایشگاه هنری که هفته گذشته برپا شده تا اواسط نوامبر ادامه خواهد داشت.

آنتونس در این باره می‌گوید: بیشتر مردم در غرب تصور می‌کنند که تمام پوشش‌های حجاب یکسان هستند. به همین جهت نیز ما تصمیم گرفتیم برای به چالش کشیدن این پیش داوری‌ها، حجاب‌های خاص و منحصر به فردی ایجاد کرده و آن‌ها را در موزه به نمایش بگذاریم.

این دانشجوی دکترا در تحقیقاتش با کمک چند بانوی محجبه، نظرسنجی‌هایی را در میان مردم و دانشجویان دانشگاهی در سه منطقه مختلف به انجام رسانده است.

* حجاب سرکوب نیست

آنتونس در رابطه با نتایج تحقیقاتش می‌گوید: بیشتر مردم تصور می‌کنند که حجاب سرکوب جنسیتی محسوب می‌شود و زنان به اجبار و زور مردان حجاب به سر می‌کنند. ما در پروژه حجاب قصد داریم بی‌نظیر بودن تک تک زنان مسلمان را نشان دهیم. اینکه چطور حجاب تک تک آنان را منحصر به فرد ساخته، شخصیت و سبک ویژه‌ای به هر یک از آنان داده و اینکه این زنان مسلمان هر یک چه احساسی نسبت به حجاب‌شان دارند.

* حجاب نشانه احترام و رابطه نزدیک با خداوند است

وی درباره هدف این پروژه می‌گوید: هدف ما این بود احساسات فردی گروهی را که هیچ صدایی در جامعه ندارند، به گوش مردم برسانیم. ما حقیقتا برای آن‌ها فرصتی ایجاد نکرده‌ایم تا نشان دهند چه احساساتی درباره خودشان، فرهنگ‌شان و دین‌شان دارند. درحالی که تحقیقات ما نشان داد اکثریت مردم در غرب تصور می‌کنند حجاب سرکوب می‌باشد، اما زنان الاحد بر این باور هستند که حجاب نشان دهنده یک احترام عمیق و رابطه نزدیک با خداوند است. آن‌ها که در لحظات متفاوتی از زندگی به سر می‌برند، همگی خودشان حجاب را انتخاب کرده‌اند.
انتهای پیام / 137

 


کد مطلب: 51614

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/51614/پروژه-حجاب-الاحد-زنان-مسلمان-آمریکایی-مبارزه-پیش-داوری-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir