کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهدی‌زاده کاراته قم را در بازی‌های آسیایی سرافراز می‌کند

خبرگزاری فارس , 25 مرداد 1393 ساعت 12:09

قم نیوز: نایب رئیس هیئت کاراته استان قم گفت: رشته کاراته ورزش قم را در بازی‌های آسیایی 2014 صاحب نخستین سهمیه کرد.


به گزارش قم نیوز، علیرضا برخورداری اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی مسئولین برگزاری هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی قرار است این بازی‌ها از مهرماه سال جاری به میزبانی کره جنوبی برگزار شود.

وی ادامه داد: شهر اینچئون کره جنوبی میزبانی بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۴ را بر عهده دارد و کاروان ورزشی کشورمان با ترکیبی از بهترین‌های حال حاضر رشته‌های مختلف از جمله کاراته، در تلاش برای قرار گرفتن بر روی سکوهای اول تا چهارم، تکرار موفقیت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو چین و کسب مدال‌های رنگارنگ با رقبا پیکار می‌کند.

نایب رئیس هیئت کاراته استان قم اضافه کرد: به دلیل اینکه امسال رقابت‌های کاراته بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ در شهر اینچئون کره جنوبی در راه است مسابقات رده سنی بزرگسالان آسیا برگزار نشد در صورتی که اگر بازی‌های آسیایی برگزار می‌شد امیر مهدی‌زاده صددرصد یکی از شانس‌های کسب مدال طلا بود.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری در کره جنوبی شاهد برگزاری پیکارهای کاراته بازی‌های آسیایی خواهیم بود، تصریح کرد: بعد از اینکه نمایندگان قم در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا خوش درخشیدند امید زیادی داریم که کاراته در بازی‌های آسیایی برای ورزش قم افتخار کسب کند.

برخورداری خاطرنشان کرد: بعد از اینکه چهار نماینده کاراته قم شامل دو مربی در کاتا و کومیته و دو ورزشکار در کاتای انفرادی و کومیته انفرادی توانستند با تیم ملی جشن قهرمانی آسیا را بگیرند قطعاً تک نماینده قم در بازی‌های آسیایی یعنی امیر مهدی‌زاده ملی‌پوش وزن منهای ۶۰ کیلوگرم تیم ملی نیز از اعتبار و جایگاه کاراته قم در آسیا دفاع می‌کند و همه را سرافراز خواهد کرد.

وی اظهار کرد: امیر مهدی‌زاده در پیکارهای انتخابی درون اردویی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان بی‌نقص از سد حریفان عبور کرد و با شایستگی به عنوان برترین کاراته‌کای وزن منهای ۶۰ کیلوگرم برای اعزام به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی انتخاب شد و صددرصد با درخشش در این پیکارها یکی از مدال‌آوران کاوران اعزامی کشورمان در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی خواهد بود.

این مسئول با اشاره به کسب یک مدال طلا توسط کاراته‌کای قم در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا در مالزی یادآور شد: حمیدرضا نجاتی در وزن به اضافه ۷۰ کیلوگرم رده سنی نوجوانان بخش کومیته انفرادی، نماینده کاراته قم در مسابقات قهرمانی آسیا بود؛ این کاراته‌کای مستعد با شایستگی صاحب نشان خوشرنگ طلا شد.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 26423

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/26423/مهدی-زاده-کاراته-قم-بازی-های-آسیایی-سرافراز-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir