کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله حسینی بوشهری:

رونق تولید و اشتغال نیازمند پای کار آمدن مدیران جهادی و انقلابی است

خبرگزاری رسانيوز , 23 فروردين 1396 ساعت 9:30

قم نیوز: امام جمعه قم، رونق تولید و اشتغال را نیازمند پای کارآمدن مدیران انقلابی دانست و بر ضرورت همگرایی قوای سه گانه برای عملی شدن شعار سال تأکید کرد.


به گزارش قم نیوز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به نامگذاری سال 96 به اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب طی چند سال متوالی مسأله اقتصاد را با توجه به اهمیت موضوع، در شعار سال مطرح می کنند.

دشمن با فشار اقتصادی سعی دارد مردم را در برابر نظام اسلامی قرار دهد

وی افزود: توطئه ای که دشمنان ما دارند این است که با تحریم های اقتصادی رابطه بین مردم و نظام را سست کنند و آنان را در برابر نظام اسلامی قرار دهند، از سوی دیگر اگر از نظر اقتصاد وابسته به دشمنان باشیم و روی پای خود نایستیم همواره آسیب پذیر خواهیم بود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که به فرموده رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی کشور را بیمه می کند، اظهار داشت: اگر وابستگی وجود داشت در زمانی که تکانه هایی پدید می آید کشور در معرض  خطر، آسیب و تهدید قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوعات رهبری معظم انقلاب امسال بر مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند منتهی بر دو موضوع کلیدی، مهم و نقش آفرین تولید و اشتغال تأکید کردند، مشکلی که در سال های اخیر با آن مواجه هستیم مسأله تولید است.

لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از تولید ملی

امام جمعه قم با بیان این که تولید از چند جهت قابل بررسی است، ابراز داشت: در جامعه باید این فرهنگ نهادینه شود که به کالاهای داخلی اهتمام بورزند و مصرف کالاهای داخلی را به عنوان یک اصل و برنامه قرار دهند، از این رو نباید شیفته اجناس خارجی شوند، رهبر انقلاب همواره بر این مسأله اهتمام داشته اند.

وی عنوان کرد: کارخانجات و امکاناتی را که در اختیار داریم باید در سطح قابل قبولی به تولید و خودکفایی برسانیم، گاهی شنیده می شود کارخانجات کمتر از ظرفیت مشغول به کار هستند و این در حالی است که چرخه اقتصادی با تولید تحقق پیدا می کند.

در سایه رونق اقتصادی رکود و بیکاری از بین می رود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تولید می تواند به جامعه رونق اقتصادی ببخشد و در سایه رونق اقتصادی  رکود از بین خواهد رفت و تورم کاهش پیدا می کند، نکته دیگر مسأله مهم اشتغال است؛ امروز فرهنگی در جامعه وجود دارد که وقتی صحبت از اشتغال می شود بدان معنا است که انسان در اداره ای مشغول به کار شود و در ادارات و وزارتخانه ها مسؤولیت داشته باشد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که سایر کشورها مفهوم دیگری برای اشتغال قائل هستند، اشتغال بدان معنا است که انسان بتواند کار مولد انجام دهد، نسل جوان و تحصیل کردگان که خوشبختانه تعداد آن ها کم نیست و از این جهت دارای سرمایه غنی هستیم، باید به اشتغال مولد مشغول شوند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان گفت: باید بتوانیم مراکز فنی و حرفه ای به ویژه کارگاه های که توانایی ایجاد اشتغال دارند را فعال کنیم، تعاونی ها باید در این زمینه فعال شده و کارآفرینان در این عرصه وارد کار شوند، دستگاه قضایی باید امنیت سرمایه گذاری را تأمین کرده و قوه مقننه باید تسهیلات مناسب را ایجاد کند.

رونق تولید و اشتغال نیازمند پای کار آمدن مدیران جهادی و انقلابی است

وی افزود: اگر این موارد رعایت شده و از نظر قوه مجریه هم مدیران جهادی و انقلابی باید پای کار بیایند زمینه اشتغال به خوبی در جامعه فراهم می شود، شاهد هستیم که در برخی استان ها با شعار«هرخانه، یک کارخانه» حرکت می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که تولید و اشتغال های محلی و منطقه ای می تواند اثرگذار باشد، اظهار داشت: در روستاهای دور دست هم می توان زمینه اشتغال برای افراد فراهم کرد تا کالای تولید شده را بتوانند به شهرها عرضه کرده و بفروشند.

وی ادامه داد: از این رهگذر روستائیان در روستا می مانند و می توانند با عرضه کالا به شهرها درآمد مناسبی کسب کنند، رونق تولید و اشتغال نیازمند جنب و جوش، تلاش، همفکری و همگرایی است.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47213

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47213/رونق-تولید-اشتغال-نیازمند-پای-کار-آمدن-مدیران-جهادی-انقلابی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir