کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

براساس یک گزارش تحقیقاتی جدید:

زنان محجبه در غرب بیشتر در معرض اسلام‌هراسی هستند

خبرگزاری حوزه نیوز , 21 تير 1396 ساعت 1:06

قم نیوز: یک گزارش تحقیقاتی جدید در استرالیا که در رابطه با ۲۴۳ حمله اسلام‌هراسی انجام شده نشان داد که ۶۷.۷% حملات علیه زنان محجبه بوده و سه چهارم مزاحمان را مردان تشکیل می‌داده‌اند.


به گزارش قم نیوز، یک گزارش تحقیقاتی جدید نشان می‌دهد که زنان محجبه در غرب بیش از دیگر مسلمانان مورد حمله اسلام‌هراسی قرار می‌گیرند. یک گزارش اسلام‌هراسی در استرالیا که 243 حمله اسلام‌هراسی که حملات فیزیکی، کلامی و اینترنتی را شامل می‌شود نشان داد که در 67.7 % موارد فرد قربانی را یک زن مسلمان و محجبه تشکیل می‌داده و تقریبا سه چهارم مزاحمان مرد بوده‌اند.

این گزارش که از نوع خود در استرالیا جدید محسوب می‌شود و با همکاری چندین دانشگاه از جمله آکادمی علوم و تحقیقات اسلامی در استرالیا و شورای تنوع جمعیتی استرالیا انجام گرفته فردا قرار است در پارلمان نیو ساوت ولز ارائه گردد.

لیندا بریسمن، رئیس امور اجتماعی در دانشگاه غرب سیدنی و یکی از شرکت کنندگان در این مطالعه گفته که ماهیت جنسیتی حملات نگران کننده و آزاردهنده است.

بریسمن گفت: زنان اغلب بسیار آسیب پذیر هستند. آن‌ها در فضای عمومی یا همراه با فرزندان‌شان هستند و کمتر پیش می‌آید که جواب حملات را بدهند یا از خودشان در مقابل برخوردهای توهین آمیز یا وحشیانه دفاع کنند. این یافته‌های جدید بسیار نگران کننده هستند و نه تنها روی زنان تاثیر بدی می‌گذارند بلکه برای فرزندان آنان نیز خطرناک و آسیب زننده می‌باشند.

در این میان این گزارش نشان داد که رابطه نزدیکی میان انتشار اخبار تروریسم و حملات اسلام‌هراسی وجود دارد.

بریسمن در این باره افزود: هر کجا که یک حمله یا مزاحمت اسلام‌هراسی رخ داده، تروریسم فاکتور اصلی نبوده است، اما همزمان معمولا در گوشه‌ای از جهان یک حمله تروریستی به وقوع پیوسته و بهانه‌ای برای اسلام‌هراسی شده است.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، شمار حملات اسلام‌هراسی در پی طرح موقتی ممنوعیت زدن پوشیه درپارلمان استرالیا در سال 2014، افزایش سه برابری داشته است.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 50732

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50732/زنان-محجبه-غرب-بیشتر-معرض-اسلام-هراسی-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir