کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضرت زهرا (س) الگویی برای همه بشریت است

خبرگزاری فارس , 31 فروردين 1393 ساعت 10:57

قم نیوز: مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگو، معیار و اسوه برای زنان و مردان است و می‌توانند در زمینه سیره و روش زندگی به حضرت تاسی کنند.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) الگو، معیار و اسوه برای زنان و مردان است اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در زمینه سیره، روش زندگی و منش، برخورد، معاشرت اجتماعی و امور معنوی و دینی الگوی کامل است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از امام زمان(عج)، حضرت فاطمه زهرا(س) دختر رسول‌الله(ص) اسوه برای همه بشریت است.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) یک بانوی تمام عیار برای همه اعصار تاریخ است و برای یک زمان خاص نیست.

وی عنوان داشت: همه افراد در رفتار و سیره می‌توانند به حضرت زهرا(س) تاسی کنند به طوری که حضرت در زمینه تربیت فرزند، کنترل خانواده و پرورش فرزندان الگوی سرآمد است.

موسوی یادآور شد: حضرت زینب کبری(س) در جایگاه عالمه، امام حسن(ع) در جایگاه کریم اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) به عنوان فردی که حماسه ابدی و تاریخی را آفرید در دامن حضرت زهرا(س) پرورش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) دارای لقب سیدة نساء العالمین بوده و در ولایت‌مداری برای همه مردم معیار و الگوست.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در برابر دشمنان ولایت می‌ایستد گفت: حرکت حضرت دارای این پیام است که از دشمنان نباید هراسید و با حرکت در مسیر حق از ولایت پاسبانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید ولایت‌مداری را از حضرت فاطمه زهرا(س) بیاموزیم بنابراین زنان باید روش زندگی، همسرداری و فرزندداری را از زندگی حضرت اتخاذ کنند.

موسوی عنوان داشت: امروز بانوان مسلمان باید از حضرت زهرا(س) درس بگیرند و از همسرانشان در حد شأن آنها درخواست داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) با همسرش سه شبانه روز گرسنگی را تحمل کردند و غذای خود را به مسکین، یتیم و فقیر دادند بنابراین این برای بانوان درس است که فرد فقیر را بر خود ترجیح دهیم.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ حضرت فاطمه زهرا(س) به دلیل دارا بودن صفاتی برجسته کوثر قرآن، ام ابیها، رسالت، همسر بی‌همتای امیر مومنان(ع) و خیر کثیر نامیده شده است.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 22120

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22120/حضرت-زهرا-س-الگویی-همه-بشریت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir