کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه قم:

بعد از انتخابات همه باید به قانون تمکین کنند/ دشمن مأیوس می‌شود

خبرگزاری مهر , 29 ارديبهشت 1396 ساعت 16:50

قم نيوز: امام جمعه قم با بیان اینکه امروز عبادت بزرگ پیش روی ما است و همه باید در انتخابات شرکت کنند، گفت: بعد از انتخابات همه باید به قانون تمکین کنند.


به گزارش قم نيوز، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد طی سخنانی به انتخابات امروز اشاره کرد و آن را جشن بزرگ و فصل مهم در تعیین سرنوشت و مردم سالاری دینی دانست و افزود: انتخابات و دوره تبلیغات شیرینی‌های زیادی داشت و اینکه جوانان آزاد و امن بودند و آسان و راحت سخن خود را گفتند و توصیه‌های رهبری مد نظر بود از نکات شیرین بود اما تلخی‌هایی هم داشت که برخی از خط قرمزها عبور کردند که باید اصلاح شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز عبادت بزرگ پیش روی ما است و همه آنها که امکان و شرایط قانونی دارند باید در انتخابات شرکت کنند، ادامه داد: وظیفه ملی، قانونی و شرعی و دینی موکد است که در انتخابات شرکت و بین خود و خدا بر اساس حجت الهی گزینه اصلح را برگزینیم و آینده اسلام و رشد کشور و تعالی در شوراها و ریاست جمهوری در گرو حضور حداکثری و انتخاب بر اساس منطق و به دور از هوای شیطانی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: بعد از انتخابات همه باید به قانون تمکین کرده و همه منتخبین را یاری کنند. دشمن بداند به فضل خدا امروز شکوه حضور ملت را خواهند دید و ملت آنها را از اقدامات شرورانه ناامید می‌کند.

سند ۳۰ ۲۰ باید کنار گذاشته شود

آیت الله اعرافی در ادامه به سند ۳۰ ۲۰ اشاره کرد و گفت: اشکالات این سند باید مورد توجه قرار گیرد و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هم مورد توجه باشد.

وی عنوان کرد: باید بدانیم یک منطق استکباری است که می‌خواهد ما در قوانین غربی غرق کند و باید بر اساس رهنمودهای رهبری این سند کنار گذاشته شود و نظام تعلیم و تربیت ما بر اساس گفتمان دینی و الهی و سند چشم انداز کشور پیش برود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ماه رمضان اشاره و عنوان کرد: ماهی رمضان است که دلها را قرآنی و جان‌ها را دعایی کند و جامعه را هم بسته و منزه از فقر و گرسنگی کند که این امر هم در سایه تقوا ایجاد می‌شود.

وی در ادامه به فتح خرمشهر اشاره کرد و آن را روز ایثار نامید و گفت: باید بدانیم که جوانان ما جان خود را به کف نهادند، سلامتی و نشاط و جوانی خود را تقدیم ملت کردند و اگر ایثار و مقاومت دوره دفاع مقدس نبود آزادی و شکوه امروز ما نبود و کشور تجزیه شده و سقوط کرده بود.

مقاومت، ایثار و فداکاری رمز اقتدار است

آیت الله اعرافی در ادامه مقاومت، ایثار و فداکاری را رمز اقتدار دانست و گفت: امروز هم فداکاری و ایثار مایه اعتلای ما است و مهمترین عامل در تعالی و پیشرفت کشور در تمامی قلمروها ایثار و فداکاری است و اگر جامعه از این دو مورد خارج شد سقوط می‌کند.

وی به روز جمعیت هم اشاره کرد و گفت: الان رشد جمعیت ما کمتر از یک و نیم درصد است و این بدان معنا است که ۲۰ سال آینده روند نزولی جمعیت جوان و افزایش کهنسالی را در کشور به دنبال دارد در حالی که مقوله جمعیت برای یک کشور بسیار مهم است.

امام جمعه قم همچنین به روز بهره‌وری و بهینه مصرف اشاره کرد و گفت: در اقتصاد مقاومتی یک محور مهم بهره‌وری درست است و کشور ما کشور پر مصرفی است و در بهره‌وری از امکانات، نمره قابل قبولی ندارد و باید تلاش شود که بهره‌وری بالا و از ریخت و پاش زیاد که در مصرف انرژی و کالا است دوری شود.
انتهاي پيام / 137


کد مطلب: 48410

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/48410/بعد-انتخابات-همه-باید-قانون-تمکین-کنند-دشمن-مأیوس-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir