کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چهارمين شهرآورد فوتسالی قم در تاريخ لیگ ایران

خبرگزاری فارس , 20 مرداد 1396 ساعت 13:00

قم نیوز: تيم‌هاي آتليه‌طهران و هیأت‌‌‌‌ قم چهارمين شهرآورد فوتسالي قم در تاريخ رقابت‌هاي ليگ فوتسال باشگاه‌هاي كشور را عصر بيستمين روز مرداد ماه برگزار مي‌كنند.


به گزارش قم نیوز، دیدارهای هفته هفتم از نیم‌فصل نخست بازی‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال روز جمعه بیستم مرداد ماه برگزار می‌شود و در یکی از هفت دیدار همزمان، تیم‌های آتلیه‌طهران و هیأت‌‌‌‌ قم در جدال قمی‌های لیگ برتر به مصاف یکدیگر می‌روند.

این بازی از ساعت 18 روز جمعه 20 مرداد در حضور قمی‌های علاقمند به فوتسال در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار می‌شود، در حالی که آتلیه‌طهران با کسب هشت امتیاز از پنج بازی در مکان هفتم جدول است و هیأت‌‌‌‌ قم با دو امتیاز از 6 مسابقه قبلی در آخرین رتبه لیگ جای گرفته است.

 

* چهارمین شهرآورد قمی‌ها در تاریخ فوتسال ایران

با توجه به بازی پیش روی دو نماینده قم در روز جمعه نگاهی گذرا به مصاف تیم‌های قمی در سطح کشوری در ادوار گذشته می اندازیم؛ اگر چه رویایی آتلیه‌طهران و هیأت‌‌‌‌ قم نخستین رویارویی دو تیم قمی در لیگ حرفه‌ای فوتسال ایران است اما  در گذشته نیز شاهد تقابل تیم‌های قمی با یکدیگر در سطح کشور بوده‌ایم.

در فصل 80 – 1379 بازی‌های لیگ فوتسال ایران که شاید کمتر کسی از نسل امروز در آن  حضور داشت یا حافظه تاریخی آنها یاری کند، در بین هشت تیم حاضر در سطح اول فوتسال کشور دو تیم از قم به نام‌های سهیل و اتحاد حضور داشتند و اتحاد در هر دو بازی رفت و برگشت مقابل سهیل پیروز شد.

در لیگ دسته اول فوتسال ایران نیز تقابل تیم‌های فوتسال دانشگاه علوم‌پزشکی و هلال‌احمر قم از دیگر بازی‌های دو تیم قمی در سطح اول فوتسال کشور به شمار می‌رود، ضمن اینکه آخرین شهرآورد در لیگ دسته دوم فوتسال ایران بین تیم‌های آتلیه‌طهران قم و آرش‌نوین ایرانیان قم برگزار شد که یک بازی با برتری آرش و دیگری با تساوی همراه بود.

 

* نخستین رویارویی قمی‌ها در تاریخ لیگ برتر

به هر حال این شهرآورد بین آتلیه‌طهران و هیأت‌‌‌‌ قم نخستین جدال دو تیم قمی در تاریخ لیگ برتر است و در مجموع حضور دو تیم قمی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران یعنی لیگ برتر را باید به فال نیک گرفت و فارغ از هر نتیجه‌ای در دو بازی رفت و برگشت باید همه به این فکر باشند تا دو سهمیه در نهایت برای استان قم حفظ شود.

دو سهمیه‌ای که همه می‌دانند به دلیل مواجهه با مشکلات مالی دو تیم سبب شد تا هر دو نماینده فوتسال قم تا روزهای آخر منتهی به شروع نوزدهمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور بلاتکلیف باشند و علاقمندان به این رشته را نگران خود کنند.

 

* نیاز فوتسال قم به حمایت مدیران و تامین منابع مالی

قطعا فوتسال قم پتانسیل داشتن دو تیم در مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران را هم از حیث داشتن بازیکن طراز اول و هم از نظر برخورداری از مربیان با دانش این رشته دارد، ولی از نظر شرایط مالی و برخورداری از حمایت مدیران قم از فوتسال، نیاز به توجه ویژه و دید متفاوتی از سوی این مدیران نسبت به گذشته و شرایط فعلی وجود دارد.

جدا از این مسائل جذابیت فوتسال و اوج هیجان در راه است و عصر بیستمین روز مرداد ماه سال 1396 قطعا برای قمی‌های علاقمند به فوتسال یک روز خاطره‌انگیزه خواهد بود، روزی که در آن تمام استعدادهای فوتسال قم برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر و در قالب یک مسابقه رسمی لیگ برتری مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.

 

* 6 امتیاز و 7 رتبه فاصله نمایندگان قم در جدول لیگ برتر

شهرآورد فوتسال قم در هفته هفتم بازی‌های فصل 1396 لیگ برتر باشگاه‌های ایران در حالی برگزار می‌شود که در بین 14 تیم حاضر در لیگ نوزدهم، هم اکنون تیم آتلیه‌طهران قم با یک بازی معوقه، دو برد، دو تساوی، یک باخت، 14 گل زده، 15 گل خورده و هشت امتیاز در کارنامه دارد و در مکان هفتم جدول ایستاده است.

اما فوتسالیست‌های تیم هیأت‌‌‌‌ قم در 6 بازی متوالی به میدان رفته‌اند و با یک بازی بیشتر نسبت به تیم آتلیه‌طهران، بدون برد، با دو تساوی، چهار باخت، هشت گل زده، 15 گل خورده، تفاضل گل منفی هفت و دو امتیاز هم اکنون آخرین تیم جدول لیگ برتر فوتسال ایران محسوب می‌شوند.

 

* آمار ضعیف نمایندگان قم در گل‌های زده و خورده

تا پایان هفته ششم لیگ برتر تیم تاسیسات دریایی تهران با 20 گل زده بهترین خط حمله بازی‌ها را در اختیار دارد و تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان نایب‌قهرمان فصل 2017 لیگ فوتسال باشگاه‌های آسیا با هشت گل خورده دارای بهترین عملکرد در امور دفاعی است.

در بین 14 تیم حاضر در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران، تیم‌های آتلیه‌طهران قم و هیأت‌‌‌‌ قم هر دو با 15 گل خورده و تفاضل گل منفی عملکرد خوبی از نظر آمار دفاعی ندارند و حتی تعداد گل‌های زده آنها از تعداد گل‌های خورده بیشتر است.

 

* فرصت صعود چند پله‌ای در صورت پیروزی هر یک از قمی‌ها

هم اکنون آتلیه‌طهران قم در مکان هفتم جدول با تیم ششم جدول هم امتیاز است و از تیم پنجم جدول یعنی حفاری اهواز یک امتیاز کمتر دارد و در صورت برتری در دیدار عصر جمعه مقابل همشهری خود، هم در امتیازات دو رقمی می‌شود و هم اینکه با در نظر گرفتن احتمال توقف حفاری و مقاومت قرچک به رده ششم صعود می‌کند.

تیم فوتسال هیأت‌‌‌‌ قم نیز در حال حاضر یک امتیاز از تیم سیزدهم جدول و دو امتیاز از تیم دوازدهم جدول کمتر دارد و در صورتی که از سد آتلیه‌طهران قم عبور کند، با احتساب احتمالی توقف آذرخش بندرعباس، لبنیات ارژن فارس و پارسیان شهر قدس امکان صعود به رتبه یازدهم جدول را دارد.

 

* بمانی: دیدار معوقه آتلیه‌طهران 24 شهریور برگزار می‌شود

مسؤول کمیته فوتسال هیأت‌‌‌‌ فوتبال استان قم در گفت‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: فوتسالیست‌های آتلیه‌طهران قم به دلیل اینکه در هفته نخست بازی‌ها به میدان نرفته‌اند یک بازی کمتر از تیم هیأت‌‌‌‌ قم انجام داده‌اند و دیدار معوقه این تیم با مقاومت قرچک به عنوان تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ دسته اول، طبق برنامه جدید کمیته فوتسال در هفته پایانی شهریور ماه برگزار می‌شود.

رضا بمانی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ای که کمیته فوتسال به هیأت‌‌‌‌ فوتبال قم ارسال کرده، تیم آتلیه‌طهران قم باید روز جمعه 24 شهریور ماه در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم دیدار معوقه هفته نخست خود را برابر تیم مقاومت قرچک برگزار کند.

 

* ثانی: امیدوارم تماشاگران خاطره خوبی از مصاف همشهری‌ها داشته باشند

مربی تیم فوتسال هیأت‌‌‌‌ قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به مصاف تیمش با همشهری خود، تصریح کرد: شخصا دوست دارم تماشاگرانی که با عشق و علاقه به هر دو تیم در سالن مسابقه حاضر می‌شوند از دیدن این بازی لذت ببرند و خاطره خوبی از مصاف همشهری‌ها در لیگ برتر داشته باشند.

ابوالفضل ثانی اضافه کرد: البته این مهم زمانی محقق می‌شود که بازیکنان هر دو تیم به دور از هر حاشیه‌ای فقط به فکر ارائه یک فوتسال زیبا باشند و این موضوع را در تمرینات روزهای اخیر بارها به تک تک نفرات تیم هیأت‌‌‌‌ قم یاد آور شده‌ایم و تیم ما در ادامه روند رو به رشد خود ان‌شاءالله یک بازی زیبا و جذاب را به نمایش خواهد گذاشت.

 

قاسمی: هیأت‌‌‌‌ قم پیشرفت کرده و این روند را ادامه می‌دهد

دیگر مربی تیم فوتسال هیأت‌‌‌‌ قم نیز در گفت‌گو با خبرنگار فارس از آمادگی بازیکنان این تیم برای مصاف با آتلیه‌طهران قم خبر داد و افزود: ما چند هفته‌ای است که خوب بازی می‌کنیم و نتایج دو بازی اخیر نیز به خوبی نشان می‌دهد که هیأت‌‌‌‌ قم پیشرفت کرده و یقینا این روند را ادامه می‌دهد.

محمدرضا هیات قم قاسمی با بیان اینکه هر دو تیم هیأت‌‌‌‌ قم و آتلیه‌طهران قم شناخت کاملی از یکدیگر دارند، ابراز کرد: ما در هر دو بازی قبل برابر شهرداری ساوه و مقاومت قرچک شایسته برد بودیم و متاسفانه در حالی که جلو بودیم در نهایت بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید و امتیازها تقسیم شد.

وی تصریح کرد: بازی هفته قبل برابر تیم مقاومت قرچک واقعا میدانی بود که بازیکنان ما زیبا، جذاب و محکم بازی کردند و موقعیت‌های گل متعددی به وجود آوردند اما حریف هم تیم بسیار خوب و هماهنگی بود و در نهایت کار با تساوی تمام شد و با امید به آینده همچنان مصمم به کار خود ادامه می‌دهیم.

 

* غیاثی: تساوی قمی‌ها فقط به درد رقبا می‌خورد

سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از آمادگی تک تک نفرات تیمش برای این بازی خبر داد و افزود: هفته قبل یک بازی فوق‌العاده سخت را برابر تیم حفاری اهواز پشت سر گذاشتیم و خوشحالم که بین آن مسابقه تا دیدار هفته هفتم با هیأت‌‌‌‌ قم یک هفته فاصله بود تا خستگی‌ آن بازی از بدن بازیکنان خارج شود.

سیدوحید غیاثی عنوان کرد: بازی خوب و جذابی خواهد شد و مطمئنا قمی‌هایی که به سالن مسابقه می‌آیند از تماشای این بازی لذت خواهند برد، اما با توجه به موقعیتی که هر دو تیم در جدول رده‌بندی دارند، قطعا هدف اصلی هیأت‌‌‌‌ و آتلیه‌طهران قم کسب سه امتیاز این بازی است چون تساوی قمی‌ها فقط به درد رقبا می‌خورد.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 52146

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52146/چهارمين-شهرآورد-فوتسالی-قم-تاريخ-لیگ-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir