کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قم عنوان کرد:

حمایت از ناشران فعال در چاپ کتاب کودک و نوجوان

خبرگزاری فارس , 23 بهمن 1390 ساعت 10:29

قم نيوز: معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قم ضمن تقدیر از برگزاری نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان، بر حمایت هر چه بیشتر از ناشران فعال در این عرصه تاکید کرد.


به گزارش قم نيوز، ناصر حمزه‌ای اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان سبب ارتباط بیشتر دانش‌آموزان با محتوای کتاب‌ها و آشنایی آنها با ناشران جدید می‌شود.

وی با اشاره به گستردگی وسایل ارتباطی گفت: با وجود این ابزارهای جدید، کتاب هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود و دانش‌آموز می‌تواند ارتباط صمیمی‌تری با آن برقرار کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قم تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ در سطوح مختلف سبب عرضه کتاب‌های جدید و استعدادهای نو می‌شود و جشنواره انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان نیز اقدامی است که در همین راستا برگزار خواهد شد.

وی ابراز داشت: نبوغ افراد در نوشتن داستان و رمان و نقاشی در کتاب‌های کودک باید جایی خود را نشان دهد و نمایشگاه کتاب بهترین مکان برای شناخت استعدادهاست.

حمزه‌ای به ویژگی‌های یک کتاب خوب اشاره کرد و افزود: برای بررسی یک کتاب خوب در وهله اول باید به محتوای آن توجه کرد.

وی تصریح کرد: باید بررسی کرد که آن کتاب تا چه اندازه با آرمان‌ها و ارزش‌های پذیرفته شده یک فرهنگ هم‌خوانی دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قم ادامه داد: روان‌نویسی از دیگر ویژگی‌های یک کتاب خوب است، اینکه کتاب چگونه توانسته با مخاطب خود ارتباط برقرار کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در رمان نویسی این مقوله بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی توجه به گرافیک و طراحی روی جلد را نیز در انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان موثر دانست و افزود: همه این زیبایی‌ها کمک می‌کند تا یک کودک به محتوای کتاب هدایت شود.

حمزه‌ای با بیان اینکه باید کتاب‌ها را به گونه‌های مختلف تقسیم بندی و ارزیابی کرد عنوان داشت: در مجموع محتوای کتاب‌ها رو به رشد است و توانمندی‌های جدیدی در این عرصه خود را نشان می‌دهد که باید از آنها حمایت کرد.

وی تاکید کرد: بهترین راه هدایت فکری نسل جدید ارائه و ترویج این ارزش‌ها و فرهنگ‌های پذیرفته شده به وسیله کتاب است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش قم ابراز داشت: ممیزی‌ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که مجوز چاپ کتاب را صادر می‌کنند باید بیشتر نظارت کرده و مراقبت کنند تا کودکان ما ناخواسته به سمت و سویی نروند که برخلاف ارزش‌های ملی ما باشد.

انتهای پیام/۱۰۹


کد مطلب: 4552

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/4552/حمایت-ناشران-فعال-چاپ-کتاب-کودک-نوجوان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir