کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه نجف اشرف مطرح کرد:

سه شرط برای موفقیت در اداره عراق؛ وحدت کلمه، پیروی از مراجع و دوری از فساد

خبرگزاری حوزه نیوز , 14 مرداد 1396 ساعت 21:25

قم نیوز: سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف دلیل حمله داعش به سفارت عراق در افغانستان را شکست این گروهک در عراق دانست.


به گزارش قم نیوز، سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف دلیل حمله داعش به سفارت عراق در افغانستان را شکست این گروهک در عراق دانست و برای موفقیت شیعه در اداره کشور سه شرط تعیین کرد.

سید قبانچی در خطبه های نماز جمعه در حسینیه فاطمیه در نجف اشرف گفت: حمله داعش به سفارت عراق و انفجار مسجد شیعیان در هرات که منجر به شهادت 29 نفر و مجروح شدن 63 نفر شد، بعد از شکست این گروهک در عراق انجام گرفت.

امام جمعه نجف اشرف خواستار سرعت بخشیدن در آزاد سازی "تلعفر" شد و گفت: نباید به داعشی ها فرصت داد.

* سه شرط برای موفقیت در اداره عراق؛ وحدت کلمه، پیروی از مراجع و دوری از فساد

سید قبانچی تاکید کرد: سه شرط برای موفقیت شیعیان در اداره کشور در مرحله آینده وجود دارد و آن سه: وحدت کلمه، پیروی از توصیه های مراجع و دوری از فساد و سهمیه خواهی است.

وی همچنین به تقوا و سه مورد از نتایج آن اشاره کرد و این آیات قرآن را بیان نمود: (وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لاَ يَحْتَسِبُ) ,و همچنین سخن خداوند متعال که می فرمایند : (وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْرًا) ,و همچنین: (وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ وَيُعْظِمْ لَهُ أَجْرًا).

امام جمعه نجف اشرف همچنین میلاد سراسر نور حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) را یاد آور شد و به یکی از ویژگی های امام رضا (ع) که در زیارت ایشان آمده است ( السلام علیک یا انیس النفوس) اشاره کرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 51868

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/51868/سه-شرط-موفقیت-اداره-عراق-وحدت-کلمه-پیروی-مراجع-دوری-فساد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir