کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور وزیر نفت در قم:

فناوری‌ نوین امکان استحصال ۱۰۰ میلیارد مکعب آب را فراهم می‌کند

خبرگزاری تسنیم , 22 دی 1393 ساعت 20:37

قم نیوز: مشاور وزیر نفت گفت: محصول کار و فرهنگ و مدیریت جهادی در بخش کشاورزی طراحی «مدل توسعه پایدار کشاورزی» است و بر اساس آن ۱۰۰ میلیارد مکعب آب جدید با فناوری‌های نو استحصال می‌شود.


به گزارش قم نیوز ،‌ محمدتقی امان‌پور عصر امروز که همایش همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که در مجتمع اداری آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تأکید به تلاش و عظمت کار جهادگران اظهار داشت: جهادگران تلاش کرده‌اند تا تبلور آرمان‌های نظام و اسلام باشند و ما موظف هستیم که آموزه‌های مدیریت جهادی را اجرا کنیم باید در نظر داشت که امام راحل خودسازی را عامل ارتقا و تعالی جامعه می‌دانست که جهاد گران باید از این نکته درس بگیرند.
 
وی تصریح کرد: محصول کار و فرهنگ و مدیریت جهادی در بخش کشاورزی طراحی «مدل توسعه پایدار کشاورزی» است و بر اساس آن باید آب و غذای 300 میلیون نفر در کشور فراهم و شرایط 10 میلیون شغل نیز میسر شود، این مدل دارای 14 برنامه ملی و 44 پروژه است که تأمین 100 میلیارد مترمکعب آب جدید که با فناوری‌های جدید ازجمله این پروژه‌ها است.
 
امان‌پور عنوان کرد: اصلی‌ترین رویکرد جهادگران دانش‌محور و دانش‌بنیان است و از ابتدای انقلاب تاکنون نیز 150 مرکز آموزش و پژوهشی تأسیس و بیش از 10 هزار پژوهش در این زمینه انجام داده است.
 
وی با اشاره به مدل توسعه پایدار کشاورزی گفت: با مدیریت سیلاب و استفاده از آب خوان‌داری می‌توانیم آب‌های قنات منطقه را افزایش ‌دهیم زیرا در این طرح بازدهی آب از 35 درصد به 80 درصد می‌رسد.
 
وی بابیان این‌که طرح مدل توسعه پایدار کشاورزی بر تولید گونه‌های مقاوم  تأکید می‌کند، خاطرنشان کرد: با این مدل در مناطقی که 100 میلی‌متر بارندگی در سال دارند می‌توانیم گیاهانی را تولید کنیم و با اجرای این طرح در قم می‌توانیم گیاهانی پر محصول با آب کمتر تولید کنیم.
 
انتهای پیام/ آ


کد مطلب: 28288

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/28288/فناوری-نوین-امکان-استحصال-۱۰۰-میلیارد-مکعب-آب-فراهم-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir