کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گلايه بازیکنان جوان هندبال قم از نداشتن تمرين / محمدخاني: تغییرات را به سود هندبال قم می‌دانیم

خبرگزاری فارس , 25 خرداد 1396 ساعت 11:30

قم نیوز: جمعي از هندباليست‌هاي جوان استان قم از وضع موجود در اين رشته ورزشي و عدم وجود تمرين، مسابقه و اعزام تيم‌هاي قمي اين رشته به مسابقات مختلف از هیأت‌ هندبال قم گلايه كردند.


به گزارش قم نیوز، هیأت‌ هندبال استان قم از بهمن ماه سال 1395 به دنبال پایان دوره چهار ساله رئیس سابق خود دست‌خوش تغییر و تحول شد و با برگزاری مجمع انتخابات این هیأت‌ ورزشی، رئیس جدید برای مدت چهار سال تا 1399 معرفی شد.

دقیقا در بیست و هفتمین روز بهمن ماه سال 95 بود که مجمع انتخابات هیأت هندبال استان قم در حضور سرپرست فدراسیون هندبال و مدیر کل ورزش و جوانان قم با رقابت کاندیداهای ثبت‌نام شده برگزار شد و سرانجام این مجمع، حسین محمدخانی را به عنوان رئیس جدید این هیأت ورزشی انتخاب کرد.

 

* علی‌مردانی: 2 کاندیدا در روز انتخابات انصراف دادند

مسوول امور مجامع هیات‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم راجع به انتخابات هیات هندبال گفت: البته در مهلت در نظر گرفته شده از سوی امور مجامع هیات‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان قم برای ثبت‌نام و دریافت مدارک از سوی علاقمندان به کاندیداتوری در  ریاست هیأت ورزشی هندبال، پنج نفر کاندیدا شده بودند اما با انصراف دو نفر از آنها، انتخابات با رقابت سه کاندیدا برگزار شد.

محمد علی‌مردانی اضافه کرد: پیش از برگزاری این مجمع محمدجواد موسایی یکی از پنج کاندیدای ثبت‌نام شده رسما انصراف خود را از شرکت در انتخابات اعلام کرده بود، ضمن اینکه رضا هاشمی‌ماد نیز با عدم حضور در این جلسه رسما از این انتخابات کناره‌گیری کرد.

 

* 11 رای 15 عضو مجمع انتخابات برای ریاست محمدخانی

سه کاندیدای نهایی حاضر در انتخابات ریاست هیأت هندبال استان قم مسعود مقتصدی، حسین محمدخانی و حسین فلاح بودند که و اعضای واجد شرایط رای در این مجمع با 11 رای خود به حسین محمدخانی، وی را به عنوان رئیس آینده هیأت هندبال استان قم برگزیدند.

این در حالی است که در چهار سال قبل، سیدعلیرضا طباطبایی مسؤولیت ریاست هیأت هندبال استان قم را بر عهده داشت و دوره چهار ساله وی در نیمه بهمن ماه سال جاری به پایان رسید اما طباطبایی برای کاندیداتوری مجدد ریاست این هیأت ورزشی ثبت‌نام نکرد.

در این مجمع انتخابات هیأت هندبال استان قم، محسن فلاح سه رای را به خود اختصاص داد اما هیچ یک از اعضای مجمع به مسعود مقتصدی دیگر کاندیدای مجمع رای ندادند تا بدین‌شکل مسوولیت ریاست هیأت هندبال قم تا بهمن ماه سال 1399 به حسین محمدخانی برسد.

 

* اعتراض جمعی از بازیکنان جوان هندبال قم

اکنون بعد از گذشت حدود چهار ماه از ریاست حسین محمدخانی در هیأت‌ هندبال استان قم، جمعی از بازیکنان جوان هندبال قم نسبت به وضعیت حال حاضر هندبال قم اعتراض دارند و نظر آنها این است که در سال جاری حتی یک جلسه تمرین نداشته‌اند و هیأت‌ آنها نیز همواره بسته و تعطیل است، انگار نه انگار هندبال در قم وجود دارد.

این موضوع بدین‌ معنی است که هیأت‌ هندبال استان قم بعد از تغییر و تحولاتی که منجر به تغییر ریاست آن و معرفی رئیس جدید هندبال شده است، ظاهرا تغییری در پیشرفت هندبال قم به دنبال نداشته تا معترضان به وضع موجود معتقد باشند که صد رحمت به گذشته.

 

* کم تحرکی هندبال در مقایسه با سایر رشته‌های توپی

این در شرایطی است که سیدعلیرضا طباطبایی رئیس سابق هیأت‌ هندبال استان قم نیز منتقدانی داشت که بر این عقیده بودند که با تغییر در ریاست هیات، روزهای خوشی در انتظار هندبال قم است اما همان افراد گویا اکنون موضع دیگری دارند و معتقدند نه خبری از روزهای خوش هندبال است و نه تغییر مثبتی ایجاد شده است.

به همین دلیل در شرایطی که اکثر رشته‌های توپی مانند فوتسال، والیبال و بسکتبال موانع و مشکلات عدیده مالی را کنار زده و فعالیت‌های نسبتا خوبی در ورزش قم دارند، اما هندبال در مقایسه با این رشته‌ها فعلا بی‌تحرک است و باید منتظر روزهای آینده ماند و دید که چه اتفاقاتی قرار است در هندبال قم رخ بدهد.

 

* محمدخانی: اگر تعدادی بازیکن تمرین نداشته‌اند حتما دلیلی داشته است

رئیس هیأت‌ هندبال استان قم در پاسخ به انتقادهای صورت گرفته از این هیأت‌ ورزشی تصریح کرد: دفتر هیأت‌ هندبال استان قم به شکل سابق در شان مهمانان ما نبود و چنانچه دفتر هیأت‌ در برخی اوقات بسته است به دلیل انجام تعمیرات بوده و پس از پایان تعمیرات، فعالیت همیشگی آن از سر گرفته می‌شود.

حسین محمدخانی با بیان اینکه تمامی امور مرتبط با هندبال قم تا کنون انجام شده و به صورت آنلاین و غیر فیزیکی پیش رفته است، اضافه کرد: همچنین سانس‌های تمرینی تیم‌های هندبال قم به هیچ عنوان لغو نشده و اگر تعدادی بازیکن تمرین نداشته‌اند حتما دلیلی داشته است.

 

* تغییرات را به سود هندبال قم می‌دانیم

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم هندبال قم رونق پیدا کند، ابراز کرد: در حد توان خود به دنبال رفع دغدغه‌ها هستیم، سال گذشته تیم هندبال جوانان در شرایطی که هنوز انتقال اختیارات در راس هیأت‌ هندبال انجام نشده بود، با پیگیری و هزینه من و دوستانم به سبزوار اعزام شد.

رئیس هیأت‌ هندبال استان قم تاکید کرد: من بازیکن بوده‌ام و درک می‌کنم وقتی یک بازیکن جوان تمرین کند ولی به مسابقات اعزام نشود چه حسی پیدا می‌کند، با رایزنی‌هایی که انجام شده منطقه فعالیت تیم‌های هندبال قم تغییر کرده و قزوین از منطقه فعالیت ما حذف و مازندران جایگزین آن شده است. ما این تغییرات را به سود هندبال قم می‌دانیم و مطمئنا به زودی شرایط تیم‌های ما بهتر خواهد شد.

 

* سفیدگر: فدراسیون هندبال هیچ برنامه‌ای ابلاغ نکرده است

بازیکن سابق تیم هندبال صبای قم و یکی از هندبالیست‌های با سابقه قمی نیز راجع به تعطیلی تمرینات هندبال قم بیان کرد: ما از اردیبهشت تمرینات خود را شروع کرده‌ایم اما تعطیلی تمرین ما به دلیل تداخل با امتحانات پایان سال تحصیلی بازیکنان بود و با موضوع در اختیار نداشتن سالن تمرین ارتباطی ندارد.

رضا سفیدگر که سابقه بازی در مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور را دارد و از چهره‌های قدیمی و خوش‌نام هندبال قم به شمار می‌رود، افزود: ۹۰ درصد بازیکنان ما عنوان کردند که نمی‌توانند تمرین کنند، در نهایت صلاح دانستیم با توجه به این که مسابقه‌ای در پیش نبود تمرین را تعطیل کنیم.

بازیکن سابق تیم هندبال صبای قم ابراز کرد: برای تمرین تیم هندبال قم در ماه مبارک رمضان نیز برنامه داشتیم ولی به ما اعلام شد که پیش از وقت افطار، سانس تمرین در اختیار ما قرار نمی‌گیرد، بنابراین مجبور شدیم تعطیلی تمرین را در ماه رمضان ادامه بدهیم.

وی که تجربیات زیادی از حضور در سطح اول رقابت‌های باشگاهی هندبال ایران دارد، در پایان اظهار کرد: در مورد مسابقات آینده این رشته هنوز اطلاع دقیقی نداریم و فدراسیون هندبال هم هیچ برنامه‌ای ابلاغ نکرده است اما تیم رده سنی جوانان حفظ می‌شود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49627

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49627/گلايه-بازیکنان-جوان-هندبال-قم-نداشتن-تمرين-محمدخاني-تغییرات-سود-می-دانیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir