کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیب جمعه قم تاکید کرد:

آیت‎الله حسینی بوشهری :کابینه بدون ملاحظات سیاسی و سهم خواهی تشکیل شود

آزادی موصل پیروزی فتوای مرجعیت در مقابل کج اندیشان بود/ فتنه ای بزرگتر از داعش در راه است

خبرگزاری حوزه نیوز , 24 تير 1396 ساعت 17:14

قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: دولت‌آینده باید با کابینه‎ای انقلابی و نقد پذیر و دلسوز نظام و با قدرت حل مشکلات معیشتی و... کشور شکل گیرد.


به گزارش قم نیوز،‌ آیت‎الله حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به پیروزی موصل تصریح کرد: پیروزی در موصل تنها پیروزی ملت و دولت و نیروهای مردمی عراق نبود، بلکه به صراحت باید گفت این پیروزی، پیروزی جبهه حق علیه باطل بود؛ این پیروزی، پیروزی فتوای مرجعیت شیعه در مقابل کج اندیشان و تروریست‏ها بود که به دنبال فتنه عظیمی در منطقه بودند.


وی گفت: در این پیروزی بیش از چند هزار تروریست کشته شدند و ضربه بزرگی به جریان تکفیری وارد شد و آنها دچار فروپاشی شدند؛ ملت و دولت و نیرهای مردمی عراق باید بدانند که به این پیروزی بسنده نکنید؛ بلکه دشمنان در کمین فتنه بزرگ دیگری هستند که آن فتنه، زمزمه استقلال کردستان عراق است؛ دشمنان و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اسراییل دوم در منطقه عراق و کردستان هستند؛ این فتنه می‎تواند عظیم تر از فتنه داعش باشند.


امام جمعه  قم افزود: همراه با مردم و دولت عراق و مرجعیت شیعه، موضع قاطع رهبر انقلاب و مردم و فرماندهان و مستشاران ما به خصوص سردار حاج قاسم سلیمانی از یک جلوه خاصی در این زمینه برخوردار بود و جالب بود که نیروهای عراقی پس از هر پیروزی عکس این سردار رشید اسلام را به نمایش می‎گذاشتند؛ امیدواریم این پیروزی‎ها در سوریه ومناطق دیگر نیز تداوم داشته باشد.


آیت‎الله حسینی بوشهری یادآورشد: مردم و دولت عراق این بار منتظر اتحادیه عرب و ائتلاف آمریکایی و احزاب و گروه‎ها نماندند و با توکل به خدا وارد میدان شده و پیروزی را در آغوش گرفتند.


امام جمعه  قم اظهارکرد: تغییر صحنه تحولات به نفع جبهه مقاومت، مهر ابطال بر خلافت داعش، دورشدن تهدید از مرزهای ایران، ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و سایر اقوام از دیگر جلوه های این پیروزی بود.


وی افزود: از نکات خنده دار آن است که برخی می خواهند بگویند، آمریکا در این پیروزی نقش داشت در حالی که ترامپ در مبارزات انتخاباتی می گفت که داعش را اوباما و کلینتون ایجاد کرده است؛ پس چطور با فرزند خوانده خود مبارزه کرده است.


عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در روزهای اخیر سران آمریکایی ملت ما را تهدید می‏‎کنند که می‎خواهیم نظام ایران را از بین ببریم؛ ولی ما با صدای رسا فریاد می‎زنیم که این آرزو را برای همیشه به گور خواهید برد.


آیت‎الله حسینی بوشهری تصریح کرد: امروز مسلمانان میانمار در آتش و خون غوطه ور هستند و زنده زنده در آتش می سوزند، ولی باید گفت که این روزها، آمریکایی ها و حامیان حقوق بشر کجا هستند؛ همه مسلمانان باید از آنها حمایت کنند.


وی با اشاره به روزهای تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری گفت: ریاست جمهوری در روزهای انتخابات وعده هایی به مردم داده است که پیشنهاداتی به ایشان ارایه می‎کنیم تا بیکاری جوانان و مشکلات معیشتی مردم و مشکلات تولید و اشتغال به پایان برسد.


امام جمعه  قم افزود: معیارهای حزبی و جناحی و گروهی و سهم خواهی به هیچ عنوان نباید در تعیین کابینه نقش داشته باشد؛ اگر کابینه، کابینه سهم خواهی و سیاسی شد هیچ امیدی به این کابینه نخواهد بود.


وی تصریح کرد: کابینه باید از افرادی با روحیه جهادی تشکیل شود که دغدغه زندگی مردم و ارزش های انقلاب داشته باشند و قانون گرا و شایسته سالار و دارای سعه صدر و روحیه خدمت گذاری باشند ؛ آنها باید به اسلام و انقلاب افتخار کرده و مشکلات اقتصادی را جدی بگیرند و نسبت به دستگاه‎های زیر نظر خود نظارت بیشتری داشته باشند.


آیت‎الله حسینی بوشهری بیان کرد: امیدواریم  ملتی که شایستگی بسیاری دارد و زیر این آسمان  نظیر آن را به این خوبیکمتر مشاهده می کنیم که در عرصه های مختلف حضور دارد شایسته خدمت گذاری است.


معاون جامعه مدرسین با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) پنج شنبه هفته آینده و یورش طاغوتیان زمان در روز شهادت این امام بزرگوار به طلاب در دوم فروردین ماه ۱۳۴۲، گفت: امام صادق(ع) در سال 148 هجری در سن 65 سالگی توسط عوامل منصور به شهادت رسیدند و پیکر پاک ایشان در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.


وی افزود: در دوران امامت ایشان، 7 نفراز خلفای جور عباسی به حکومت رسیدند؛ امام از شکاف سیاسی آن زمان به نشر معارف دین پرداختند و شاگردان بسیاری را نیز پرورش دادند.


آیت‎الله حسینی بوشهری بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند، به خدای متعال آنچنان امیدوار باش که این امید تو را به نافرمانی نکشد و به گونه ای بیم داشته باشد که از خداوند مایوس نشوی.


معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: در سالروز شهادت امام صادق(ع) سفاکان شاه به روحانیت جسارت کردند و عده ای در آن روز به شهادت رسیدند و حتی قصد تعرض به جان آیت الله العظمی گلپایگانی داشتند که این جسارت از برگ های سیاه دوران طاغوت بود؛ این حرکت، حرکت وجریان انقلاب را شتاب بخشید تا به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید و به همین دلیل هرساله به همین مناسب در مدرسه فیضه برنامه بزرگداشتی برگزار می‎شود.


وی با اشاره به سالروز تشکیل مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر بخواهیم کارنامه مجلس خبرگان را مرور کنیم، باید بگوییم که زرین ترین برگ این کارنامه، انتخاب شایسته مقام معظم رهبری پس از رحلت امام خمینی(ره) بود.


عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در سال 1359 تصریح کرد: این شورای با ژرف نگری امام راحل انجام شد که برای حفظ جمهوری نظام اسلامی نیز تشکیل شد؛ این نهاد مقدس از اولین روز تاسیس تا کنون دغدغه ای جز جمهوریت و مردمی بودن نظام نداشته است؛ بخصوص زمانی که آیت الله جنتی مسئولیت دبیری شورای نگهبان بودند جلوی طمع ورزی دشمنان را گرفتند و سعی کردند که سلامت نظام را حفظ کنند.


وی در خطبه اول نماز جمعه نیز گفت: یکی از عوارض ترک امربه معروف و نهی از منکر، کم شدن برکات در جامعه است؛ زیرا خداوند بیان می فرماید، اگر جامعه‎ای به آنچه خداوند امر کرده است عمل کرد، برکات زمین و آسمان به سوی آنها روانه می‎شود.


آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد:تسلط نااهلان و بدان بر جامعه از عوارض بسیار مهم ترک امر به معروف و نهی از منکر است؛ روایات ما بیان می کند که اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود، ارزش‎ها کمرنگ می‎شود و جامعه به سمت وسویی می‏‎رود که نهی از منکر و امر معروف دوری می‎جویند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 50887

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50887/آیت-الله-حسینی-بوشهری-کابینه-بدون-ملاحظات-سیاسی-سهم-خواهی-تشکیل-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir