کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سابق نخست وزیر سودان:

غرب داعش را به وجود آورد تا تصویر حقیقی اسلام را مخدوش کند

خبرگزاری حوزه نیوز , 20 مرداد 1396 ساعت 5:00

قم نیوز: معاون اول سابق نخست وزیر سودان در نشستی که با اعضای نیروهای نظامی و گروه‌های اسلامی برگزار شد، داعش را مترسک آمریکا در عراق و سوریه نامید.


به گزارش قم نیوز، معاون اول سابق نخست وزیر سودان طی سخنانی داعش را ساخته و پرداخته «ایالات متحده آمریکا» توصیف کرده که به طور موفقیت آمیزی مسلمانان اهل تسنن را در عراق و سوریه هدف قرار دهد.

علی عثمان طه، معاون اول سابق نخست وزیر سودان در جلسه‌ای که همراه با اعضای نیروهای دفاعی و گروه اسلامی «سایهون» در خانه‌اش در خارطوم، پایتخت سودان برگزار شده بود گفت: داعش یک مترسکی است که آمریکا در عراق و سوریه به پا کرد تا به بهانه آن بتواند اسلام را از بین ببرد.

وی در ادامه سخنانش غربی‌ها را متهم به ایجاد داعش کرد تا به این طریق اسلام را در جنگ و مبارزه با فرهنگ غرب نشان دهند و بتوانند از گسترش اسلام در کشورهایشان و تاثیر دین اسلام بر روی تمدن خودشان جلوگیری به عمل بیاورند.

* غرب داعش را به وجود آورده تا تصویر حقیقی اسلام را مخدوش کند

 وی گفت: غرب که نگران شکست در نبرد فکری و فرهنگی بود، داعش را به وجود آورده تا تصویر حقیقی اسلام را مخدوش کند. آن‌ها به خوبی آگاه بودند که اگر کار به بحث و مناظره، حقوق بشر و آزادی‌ و گفتمان فرهنگی برسد شکست خواهند خورد، به همین دلیل برای ایجاد سردرگمی و کنترل نزدیک و سرکوب این مسئله، همانند تمامی فراعنه و جباران سراسر تاریخ دست به چنین اقدامی زدند.

طاها تنها مقام ارشد اسلامی یا سابق سیاسی نیست که چنین اظهاراتی درباره نقش غرب در چگونگی به وجود آمدن داعش بیان کرده است. حامد کرازی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز در آوریل 2017 طی مصاحبه‌ای داعش را ابزار و آلت دست ایالات متحده دانسته بود. وی در ادامه سخنانش گفته بود که شواهد فراوانی برای تایید این ادعا وجود دارد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 52137

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52137/غرب-داعش-وجود-آورد-تصویر-حقیقی-اسلام-مخدوش-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir