کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

تشتت نیروهای وفادار به انقلاب و اسلام در انتخابات شرعاً جایز نیست

خبرگزاری مهر , 18 فروردين 1392 ساعت 21:51

قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان این که تشتت و تفرقه نیروهای معتقد به انقلاب قطعا مضر و خطرناک است، تاکید کرد: شرعا تشتت جایز نیست و باید آنهایی که معتقد به انقلاب و نظام هستند در این خصوص تأمل و تدبر کنند.


به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، با تبریک سال جدید و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) این حزب را حزبی خوشنام در نزد مردم ایران دانست.

وی با بیان این که مردم ما غالبا از کلمه حزب گریزان هستند، تصریح کرد: مؤتلفه به نام حزب در بین مردم قبول و پذیرفته شده و حساسیت های مربوط به حزب در خصوص این تشکل و حزب نیست و این مسئله نیز به دلیل شناخت مردم از اعضای اصلی حزب است که افراد مذهبی، انقلابی و امتحان پس داده هستند و امیدواریم شما همچنان در این مسیر گام بردارید.

دولت حساسیت چندانی به مسائل فرهنگی ندارد
استاد برجسته حوزه خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر این که تنها روی مسائل سیاسی متمرکز نشوید، تصریح کرد: در حاضر حاضر مشکلات فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارد و همه می‌دانند که دولت حساسیت چندانی به مسائل فرهنگی ندارد و تساهل و تسامح را در مسائل مذهبی و فرهنگی شاهد هستیم و متاسفانه بر اثر این علت و علل دیگر از جمله گسترش رسانه فاسد خارجی شاهد گسترش مفاسد اخلاقی هستیم و وضعیت فرهنگی کشور در شأن جمهوری اسلامی نیست.

وی با تاکید بر این که ماهیت اسلامیت نظام در حال حاضر با توجه به شیوع مفاسد در حال تهدید شدن است، گفت: افزایش آمارهای طلاق آن هم چند ماه بعد از ازدواج تکان دهنده است و نشان می دهد بنیان خانواده در حال متزلزل شدن است. پایین آمدن سن اعتیاد و بعضی از مفاسد اقتصادی هشداری به همه ماست.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزود: حزب مؤتلفه اسلامی باید بیش از پیش روی این مسئله تکیه و توجه کند، رسیدگی به مسائل مربوط به جوانان و بانوان نیز امری بسیار مطلوب است که باید بیش از پیش گسترش یابد.

وی با تاکید بر این که دشمن به دنبال ضربه زدن به اصل نظام از طریق گسترش مفاسد اخلاقی و فرهنگی است، بیان داشت: هر گونه ضربه در این عرصه، ضربه به اصل نظام است؛ از این رو باید حساسیت های لازم را مورد توجه قرار داد.

همه باید در صحنه حاضر شوند
این مرجع تقلید شیعیان در ادامه به مسئله انتخابات خردادماه اشاره کرد و گفت: این انتخابات با تمام انتخابات هایی که تاکنون برگزار شده است تفاوت دارد و اگر هوشیار نباشیم ممکن است خدای نکرده آسیب هایی از داخل و خارج متوجه انتخابات باشد.

وی با تاکید بر این که حضور پرشور مردم در انتخابات موضوعیت دارد و همه باید در صحنه حاضر شوند، اظهار داشت: برای تحقق این مهم نباید تنگ نظری نشان داد و همان گونه که رهبر بزرگوار انقلاب تاکید کردند باید افرادی که معتقد به انقلاب و نظام هستند ولو اینکه سلیقه آنان موافق ما نیست را دعوت به حضور کرد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی حضور مردم در انتخابات را نشانه اعتقاد آنان به نظام دانست و گفت: در حاضر حاضر مردم در شرایط فشار اقتصادی هستند و قیمت‌ها به صورت لجام گسیخته در حال افزایش است و آمارهایی که داده می‌شود گاهی با مسامحه است.

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی باید برای حل مشکلات به مردم امید داد تا حضور پرشوری در صحنه داشته باشند، البته افراد باید به صورت منطقی و نه تبلیغاتی به مردم امید دهند.

استاد برجسته حوزه با بیان این که تشتت و تفرقه نیروهای معتقد به انقلاب قطعا مضر و خطرناک است، گفت: نتیجه تفرقه و تشتت نیروهای وفادار به انقلاب جز شکست و پیروزی افرادی که امتحان خوبی نداده‌اند خواهد بود؛ اگر کسانی حاضر به ائتلاف نباشند و اظهار و ابراز تدین و وفاداری به انقلاب هم بکنند باید از آنها تعجب کرد.

وی بیان داشت: پخش آرا باعث شکست می‌شود و با قداست و تقوا سازگار نیست، برخی از مسائل بسیار روشن است و همه باید به آن توجه کنند؛ تقوای دینی ایجاب می‌کند که به این مسئله توجه کنیم، مگر خدایی ناکرده روی هوی و هوس و نظرات و منافع شخصی می خواهیم کار کنیم.

آیت الله العظمی مکارم در ادامه تشتت نیروهای وفادار به انقلاب را غیر شرعی دانست و تاکید کرد: شرعا تشتت جایز نیست و باید آنهایی که معتقد به انقلاب و نظام هستند در این خصوص تأمل و تدبر کنند.
وی افزود: البته باید با نظرخواهی سراغ افراد خوش سابقه و با سابقه بروند و شاخصه‌ها را مدنظر داشته باشند، هیچ مانعی ندارد روی یک نفر توافق کنند و سایرین بازوی او باشند و در حل مشکلات همکاری کنند.

نباید برای جلب آرای گروه‌های منحرف دست به هر اقدامی بزنیم
مرجع تقلید شیعیان یکی دیگر از آسیب های انتخابات را حرکت به سوی فرهنگ غرب دانست و گفت: در غرب برای کسب رای دست به هر اقدامی می‌زنند، اما ما نباید برای جلب آرای گروه های منحرف دست به هر اقدامی بزنیم.

وی بیان کرد: نباید فرهنگ ما در عرصه انتخابات، فرهنگ غربی و وعده های توخالی و عوام فریبی باشد؛ باید اصول اسلامی در تبلیغات و برنامه ها و هزینه ها رعایت شود و افراد مراعات این مسائل را بکنند.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی حرکت در مسیر اسلام را رمز موفقیت دانست و گفت: هرکجا ما از اصول اسلامی فاصله گرفته ایم دچار مشکل شده و ضربه خورده ایم و بدانیم و چنانچه در مسیر حرکت کنیم خداوند ما را یاری خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 13220

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/13220/تشتت-نیروهای-وفادار-انقلاب-اسلام-انتخابات-شرعا-جایز-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir