کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در همایش ملی حوزه انقلابی مطرح شد

ضرورت انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه در کشور

خبرگزاری فارس , 31 فروردين 1396 ساعت 23:00

قم نیوز: سخنرانان همایش ملی حوزه انقلابی بر ضرورت انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه در کشور تاکید کردند.


به گزارش قم نیوز، همایش ملی حوزه انقلابی ظهر امروز با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رئیس شورای سیاستگذاری همایش حوزه انقلابی در ابتدای این همایش با اشاره به تعریف حوزه انقلابی اظهار کرد: این حوزه، حوزه ای است که به وظایف و رسالت‌های خود واقف باشد و در مقابل به شایستگی به این وظایف عمل کند.

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه همایش حوزه انقلابی با اشاره به تعریف نظام اسلامی اظهار کرد: چنین نظامی، نظام حکومتی اش براساس دین مبین اسلام است و در راس نظام اسلامی، ولی فقیه قرار دارد.

وی ادامه داد: حوزه چهار انتظار از نظام دینی دارد، نخستین انتظار میدان دادن به متدینین در عرصه‌های مختلف مدیریتی است، افراد متدین می‌توانند که کارها را به جلو ببرند، حذف افراد ارزشی از عرصه‌های مدیریتی در شان نظام اسلامی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسائل جدیدی در حوزه نظریه پردازی دینی مطرح شد، انتظار نظام اسلامی از حوزه این است که در خصوص مسائل جدید فقهی نظریه پردازی کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی همت بناری دبیر علمی همایش ملی حوزه انقلابی در بخش دیگر این همایش گفت: یکی از اهداف برگزاری همایش حوزه انقلابی، گفتمان سازی در حوزه‌ها در خصوص حوزه انقلابی است و در این همایش به دنبال ارائه راهکارها برای تقویت حوزه انقلابی بودیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کار برای همایش ملی حوزه انقلابی از اوایل سال 95 آغاز شد و فراخوانی در پنج موضوع از جمله دستاوردهای حوزه انقلابی داده شد، در کمتر از سه ماه حدود 100 مقاله به دبیرخانه همایش ملی حوزه انقلابی رسید.

در بخش پایانی همایش ملی حوزه انقلابی با اهدای لوح و هدایایی از صاحبان مقالات برگزیده تقدیر شد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47430

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47430/ضرورت-انقلابی-ماندن-حوزه-های-علمیه-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir