کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به مناسبت هفدهم مرداد، روز خبرنگار منتشر شد؛

توصیه های آیت الله العظمی نوری همدانی به أصحاب رسانه

خبرگزاری حوزه نیوز , 17 مرداد 1396 ساعت 17:01

قم نیوز: کانال تلگرامی حضرت آیت الله نوری همدانی به مناسبت هفدهم مردادماه، روز خبرنگار، توصیه های معظم له را منتشر کرد.


به گزارش قم نیوز، کانال تلگرامی حضرت آیت الله نوری همدانی توصيه هاى این مرجع تقلید به اصحاب رسانه را منتشر کرد که بدین شرح است:

* هركارى كه با روح و فكر مردم سر و كار داشته باشد، بسيار مشكل تر و در عين حال مؤثرتر است.

رسانه ها نقش مهمى در هدايت دينى مردم و اصحاب رسانه بايد متوجه رسالت عظيم خود باشند .

* نخستین اصل مهم و قابل توجه حمایت از نظام اسلامی و نشان دادن اقتدار، عزت و عظمت آن در جهان است، که باید در اولویت کارهای همه رسانه ها قرار گیرد.

* شغل و مسوولیت روزنامه نگاران، خبرنگاران و همه اصحاب رسانه مهم است؛ به همین خاطر مسئولان باید مراقب سایت ها و روزنامه ها باشند که برخلاف اسلام و ارزش های اسلامی مطلبی را منعکس نکنند.

* اگر مطلبی خلاف مصالح نظام باشد، رسانه ها نباید آن را انعکاس و انتشار دهند؛ چراکه دشمنان نظام همواره مترصد فرصت هستند و اگر یک نفر سخن خلافی را بگوید دشمن آن را به حساب همه مردم و کل نظام می گذارد.

* رسانه ها در نظام اسلامی باید همه با وحدت و هماهنگی کامل در مسیر افزایش اقتدار و عظمت اسلام حرکت کنند و از چند صدایی نیز بپرهیزند چرا که چند صدایی در جامعه اسلامی مخالف اسلام است، و نباید به مطبوعات کشانده شود.

* مطبوعات باید با هماهنگی کامل با یکدیگر به گونه ای عمل کنند که وقتی مردم در جلوی دکه های فروش روزنامه ها قرار می گیرند، این وحدت و هماهنگی را به خوبی احساس کنند.

* شناساندن دشمنان و روشن کردن مردم از جنایات و توطئه های آنها را از جمله وظایف و مسئولیت های رسانه ها در نظام اسلامی است.

* بدون شک هر چقدر قدرت نظام بیشتر می شود، عناد دشمن نیز بیشتر می شود؛ لذا رسانه ها باید چهره دشمنان نظام و کشورهایی مانند انگلیس و آلمان را به مردم معرفی و مهمتر از همه علت به وجود آمدن این پایگاه استعماری و غده چرکین یعنی رژیم صهیونیستی را برای مردم و مخاطبان خود تبیین کنند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 52010

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52010/توصیه-های-آیت-الله-العظمی-نوری-همدانی-أصحاب-رسانه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir