کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

كاراته قهرماني كشور در قم

اختصاص 5 مدال به كاراته‌كاهاي قم / قمي‌ها در حسرت طلا

خبرگزاری فارس , 26 فروردين 1396 ساعت 15:00

قم نیوز: كاراته‌كاهاي استان قم در راه كسب مجوز حضوردر مسابقات 2017 قهرماني آسيا از رقابت‌هاي دو رده سني نوجوانان و جوانان قهرماني كشور و انتخابي تيم ملي موفق به كسب پنج مدال رنگارنگ شدند.


به گزارش قم نیوز، آخرین میزبان رقابت‌های کاراته انتخابی تیم ملی برای شناخت نفرات اعزامی به پیکارهای 2017 قهرمانی آسیا، هیات کاراته استان قم بود که در مدت سه روز میزبان و پذیرای بیش از 900 کاراته‌کای دو رده سنی نوجوانان و جوانان شرکت کننده در این مسابقات بود.

این در حالی است که پیش از این رقابت‌های رده سنی بزرگسالان انتخابی تیم ملی در بخش مردان با رقابت 700 کاراته‌کا و بخش بانوان با جدال 400 کاراته‌کا به انجام رسیده بود و مجموعا در رده‌های سنی پایه نزدیک به سه هزار مدعی در دو بخش دختران و پسران به رقابت پرداختند.

 

* سالی پرکار در انتظار کاراته‌کاهای ملی‌پوش

در شرایطی که سال 1396 به دلیل برگزاری چندین رقابت بین‌المللی و برون‌مرزی آسیایی و جهانی، سالی پر کار برای کاراته ایران به شمار می‌رود، کمتر از هزار کاراته‌کا در دو رده سنی نوجوانان و جوانان پسر به میزبانی هیأت‌‌‌ کاراته استان قم به رقابت پرداختند تا بهترین‌ها برای اعزام به رقابت‌های 2017 قهرمانی آسیا مشخص شوند.

کاراته‌کاهای حاضر در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی برای کسب عناوین برتر بخش کومیته در رده سنی نوجوانان در اوزان منهای 52، 57، 63، 70 و به اضافه 70 کیلوگرم به رقابت پرداختند و جوانان کاراته‌کا نیز در پنج وزن منهای 55، 61، 68، 76 و به اضافه 76 کیلوگرم روی تاتامی حاضر شدند.

 

* رقابت 438 کاراته‌کای نوجوان و 471 کاراته‌کای جوان در قم

در رقابت‌های پنج وزن رده سنی نوجوانان کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی پسران ایران در شهر قم تعداد 438 کاراته‌کا در اوزان منهای 52،‌57، 63، 70 و به اضافه 70 کیلوگرم بر روی دو تاتامی سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم به میدان رفتند، در حالی که رئیس فدراسیون کاراته نیز نظارت ویژه‌ای بر این رقابت‌ها داشت.

همچنین در شرایطی که کادر فنی تیم‌های ملی نیز این مسابقات را زیر نظر گرفته بود، در وزن 52 کیلوگرم 200 نفر، وزن 57 کیلوگرم 77 نفر، وزن 63 کیلوگرم 65 نفر، وزن 70 کیلوگرم 38 نفر و در وزن به اضافه 70 کیلوگرم 56 نفر ثبت‌نام کرده‌ند و بدین‌ترتیب 438 نفر در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته نوجوانان ایران در بخش کومیته به میدان می‌روند.

مسابقات کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده سنی جوانان با رقابت کاراته‌کاهای اوزان منهای 55، 61، 68، 76 و به اضافه 76 کیلوگرم برگزار می‌شود و در وزن 55 کیلوگرم 104 نفر، وزن 61 کیلوگرم 103 نفر، وزن 68 کیلوگرم 80 نفر، وزن 76 کیلوگرم 78 نفر و در وزن به اضافه 76 کیلوگرم 58 نفر برای کسب مدال و سهمیه تیم ملی روی تاتامی خواهند رفت، در حالی که تعداد آنها در مجموع 471 نفر است.

 

* نخستین مدال برنز قم از وزن منهای 57 نوجوانان

در وزن منهای 57 کیلوگرم مسابقات رده سنی نوجوانان انتخابی تیم ملی 77 کاراته‌کا به رقابت پرداختند و سرانجام سینا قناعت از آذربایجان‌غربی با عبور از سد محمدمهدی مهاجری از کرمان قهرمان شد، ضمن اینکه مقام سوم مشترک این وزن را حسین خدری از تیم میزبان یعنی استان قم و محمد شاهکویی از تیم کاراته سمنان کسب کردند.

 

* دومین نشان برنز قم از وزن منهای 63 نوجوانان

در وزن منهای 63 کیلوگرم این دوره از رقابت‌ها و با پایان جدال 65 کاراته‌کای مدعی، امیرحسین بیگدلی از تیم کاراته قزوین با شکست حریفان خود به مقام قهرمانی دست یافت، ابوالفضل میرزایی از مازندران عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورد و مقام سوم مشترکا به محمود نعمتی از قم و عرفان داودی از تیم کاراته همدان تعلق گرفت.

 

* سومین مدال برنز قم از وزن منهای 70 نوجوانان

در وزن منهای 70 کیلوگرم انتخابی تیم ملی کاراته رده سنی نوجوانان پسر ایران تعداد 38 کاراته‌کا به میدان رفتند و سرانجام کامران بصیریاز مرکزی به عنوان قهرمانی رسید، علی خانی از تیم کاراته تهران به مقام نایب‌قهرمانی بسنده کرد و حسین اسماعیلی از قزوین و امیرحسین گل‌بهار از قم مشترکا رتبه سوم را به دست آوردند.

 

* کاراته قم در حسرت کسب مدال طلا

تیم هیات کاراته استان قم با وجود اینکه میزبان رقابت‌های کاراته قهرمانی نوجوانان و جوانان پسر کشور و انتخابی تیم‌های ملی این دو رده بود اما در پایان رقابت کاراته‌کاهای 10 وزن این دوره در حسرت کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی حداقل یکی از اوزان ماند و تنها یک نقره و چهار برنز از مسابقات این دوره به خود اختصاص دادند.

 

* تنها نشان نقره تیم قم از وزن 55 جوانان

در پایان رقابت‌ 104 کاراته‌کای شرکت کننده در پیکارهای وزن منهای 55 کیلوگرم مسابقات قهرمانی رده سنی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی در قم، علیرضا علی‌زاده از تیم هیأت‌‌‌ کاراته آذربایجان‌غربی بر سکوی نخست ایستاد، محمد حکم‌آبادی از کرمان نایب‌قهرمان شد و امین شایگان از قم به همراه محمد مرادیان از البرز مشترکاً سوم شدند.

 

* چهارمین مدال برنز قم از وزن 61 نوجوانان

رقابت 103 کاراته‌کای حاضر در مسابقات وزن منهای 61 کیلوگرم انتخابی تیم ملی جوانان در قم نیز جذاب و تماشایی بود و سرانجام مهرداد مستحسن از گیلان مقام قهرمانی را از آن خود کرد، حمید زنگنه از تیم هیأت‌‌‌ کاراته قم نایب‌قهرمان شد و مقام سوم مشترک به سیدحسن مهدی‌پور از مازندران و قاسم خوب‌رو از اصفهان رسید.

 

* رتبه هشتم قم در جدول مدال‌های رده سنی نوجوانان

با توجه به مدال‌های اختصاص یافته به قهرمانان اوزان پنج‌گانه مسابقات این دوره قهرمانی نوجوانان کشور در قم، تیم هیأت‌‌‌ کاراته استان آذربایجان‌غربی با دو طلا قهرمان شد، مرکزی با یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز به مقام نایب‌قهرمانی رسید و مازندران با یک نشان طلا و یک مدال نقره به مقام سوم قناعت کرد.

همچنین تیم هیأت‌‌‌ کاراته قزوین با یک طلا و یک برنز در رده چهارم ایستاد و تیم‌های هیأت‌‌‌ کاراته البرز، کرمان و تهران با یک نقره در رده‌های پنجم تا هفتم جای گرفتند، اما تیم هیأت‌‌‌ کاراته استان قم که از امتیاز میزبانی این دوره از پیکارهای کاراته قهرمانی پسران نوجوان ایران و انتخابی تیم ملی در سالن دو هزار نفری این شهر بهره‌مند بود با کسب سه نشان برنز اوزان منهای 57، 63 و 70 کیلوگرم رتبه هشتم رده‌بندی نهایی را به خود اختصاص داد.

 

* مقام چهارم کاراته‌کاهای قم در انتخابی تیم ملی جوانان

با پایان رقابت کاراته‌کاهای جوان حاضر در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی نیز تیم آذربایجان‌غربی با کسب سه مدال طلا مقام قهرمانی کشور را به خانه برد، ضمن اینکه مرکزی با کسب یک طلا و یک برنز به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت و تیم هیأت‌‌‌ کاراته گیلان با کسب یک نشان طلا سوم شد.

تیم میزبان یعنی هیأت‌‌‌ کاراته قم که در این رقابت‌ها جمعی از بهترین‌های خود را به میدان فرستاده بود از نظر تعداد مدال از رده سنی نوجوانان مدال‌های کمتری کسب کرد اما از نظر مرغوبیت مدال نسبت به رده سنی نوجوانان که سه برنز گرفته بود، تیم جوانان با کسب یک نشان نقره و یک برنز در جایگاه چهارم به کار خود پایان داد.

 

* انتخاب برترین‌ها برای اعزام به کاراته 2017 قهرمانی آسیا

رقابت‌های کاراته رده سنی نوجوانان و جوانان پسر کشور به میزبانی قم در حالی به کار خود پایان داد که برترین‌های اوزان 10 گانه هر دو رده سنی همراه با چهره‌های شاخص مد نظر کادر فنی تیم ملی، بلافاصله به اردوی آماده‌سازی تیم‌های اعزامی به پیکارهای قهرمانی آسیا دعوت شدند.

این در حالی است که تیم‌های ملی کاراته ایران در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید زیر 21 سال و بزرگسالان باید امسال در مسابقات قهرمانی پسران و دختران قاره کهن به میدان بروند، در حالی که این پیکارها با حضور چهره‌های شاخص آسیا در کشور قزاقستان به انجام می‌رسد.



انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47314

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47314/اختصاص-5-مدال-كاراته-كاهاي-قم-قمي-ها-حسرت-طلا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir