کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عارف عنوان کرد:

مهمترین مصداق حماسه سیاسی حضور پرشور مردم در انتخابات است

خبرگزاری مهر , 13 ارديبهشت 1392 ساعت 22:16

قم نیوز: معاون اول دولت اصلاحات با بيان اينكه مهمترین مصداق حماسه سیاسی انتخابات و حضور پرشور مردم در آن است، گفت: اگر بخواهیم اوضاع فعلی کشور سامان یابد، باید حضور پرشوری را در انتخابات شاهد باشیم و یک رئیس جمهور با رأی حداکثری انتخاب شود.


به گزارش قم نیوز، محمدرضا عارف كانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري در ديدار با آيت الله العظمي جوادي آملي گفت: مهمترین مسئله کشور در سال جاری، مسئله انتخابات ریاست جمهوری است اما متأسفانه به دلیل مسائل پیش آمده در دوران انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ و حوادث پس از آن، فضای کشور هنوز انتخاباتی نشده و هنوز هم فضایی امنیتی بر کشور و به ویژه دانشگاه‌ها حاکم است.

وی افزود: حضور مردم در انتخاباتها برای کشور سرمایه است و بزرگان کشور نیز همیشه روی حضور مردم حساب باز کرده و دنیا نیز روی این موضوع حساب باز كرده است.

عارف ادامه داد: امروز هم اگر بخواهیم اوضاع فعلی کشور سامان یابد، باید حضور پرشوری را در انتخابات شاهد باشیم و یک رئیس جمهور با رأی حداکثری انتخاب شود.

معاون اول دولت اصلاحات، با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی ، اظهار داشت: مهمترین مصداق حماسه سیاسی انتخابات و حضور پرشور مردم در آن است.

عارف با بیان اینکه باید برای برگزاری انتخاباتی حداکثری تلاش کرد، خاطرنشان کرد: در طول چند ماه گذشته، بیشتر در دانشگاه ها حضور یافته و با سعه صدر پرخاش‌های دانشجویان را تحمل کردیم و بر این باورم که اگر به طور جدی، وارد مسائل انتخابات شویم، می توانیم انتخابات پرشوری را انتظار داشته باشیم و همین مهم است.

رئیس جمهوری بر اساس توانایی‌ها انتخاب شود نه بر اساس شعارها

وی اضافه کرد: در عین حال باید ساز و کاری را فراهم کنیم تا رئیس جمهوری نه بر اساس شعارها که بر اساس توانایی‌های بالا و در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انتخاب شود.

شاهد شکاف عمیقی بین نسل اول و سوم انقلاب هستیم
عضو مجمع تخشیص مصلحت نظام با اشاره به برخی مشکلات موجود در کشور، گفت: در حال حاضر شاهد شکاف عمیقی بین نسل اول و سوم انقلاب هستیم که این یکی از معضلات بزرگ در حوزه اجتماعی محسوب می شود.

متأسفانه اخلاق در کشور قربانی امیال سیاسی شده است
معاون اول دولت اصلاحات به سرمقاله چند روز قبل حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان درباره حجت الاسلام سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشور اشاره کرد و گفت: چنین کارهایی فضا را به هم زده و مردم را دلسرد می کند در حالی که باید مردم و نیروهای انقلاب را امیدوار کرد. متأسفانه اخلاق در کشور ما قربانی امیال سیاسی شده که این زیبنده کشور ما نیست.

عارف تصریح کرد: امروز شرایط را به گونه ای پیش برده‌اند که نگاه‌های بسیاری از جوانان ما به سمت خارج از کشور بوده و به دنبال راهی برای خروج از کشورند در حالی که باید شرایطی فراهم شود که در داخل کشور همه امیدوار باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید بداخلاقی ها خاتمه یابد، گفت: مراجع تقلید باید در مسئله اخلاق جدی‌تر ورود کنند تا با رویکرد مثبت‌تری در جامعه حرکت کنیم.

عارف افزود: در حال حاضر شاهد مشکلات داخلی و به خصوص مشکلات عرصه بین‌المللی هستیم و می‌بینیم که اجماع برخی کشورها بر علیه ایران حاکم شده و ضرورت دارد که این مسائل هر چه زودتر حل شود.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 13834

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/13834/مهمترین-مصداق-حماسه-سیاسی-حضور-پرشور-مردم-انتخابات

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir