کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله شرعی در قم برگزار شد

ایرنا , 17 دی 1395 ساعت 13:00

قم نیوز: آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله محمد علی شرعی(ره) مدیر سابق حوزه علمیه خواهران کشور، پنجشنبه شب با حضور جمعی از مراجع تقلید، علما، فضلا، طلبه ها، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز، استاد حوزه علمیه قم در سخنانی مرحوم آیت الله شرعی را دارای شخصیتی منحصربه فرد بر شمرد.

حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری، آن عالم وارسته و مجاهد را پر انرژی و خستگی ناپذیر عنوان کرد و افزود: آیت الله شرعی در انجام وظایف و تکالیف محوله در زمینه مسائل اسلامی تا رسیدن به هدف خود دست از تلاش بر نمی داشت و در اموری که می توانست موثر باشد، فعالیت می کرد.
وی مرحوم آیت الله شرعی را خالی از هر گونه ریا و همچنین یک چهره انقلابی و مومن توصیف کرد و گفت: تاسیس حوزه علمیه خواهران از بزرگترین افتخارهای این عالم ربانی محسوب می شود که منشاء تربیت هزاران بانوی طلبه در کشور شد.

خوانساری با اشاره به نقش ویژه آیت الله شرعی در مبارزه با طاغوت و رژیم ستم شاهی، افزود: آن مرحوم به علت تکثیر و توزیع اعلامیه و سخنرانی های حضرت امام خمینی(ره) از سوی نیروهای ساواک دستگیر و شکنجه شد، اما از فضای زندان نیز استفاده کرد و با همکاری بزرگانی همچون شهیدان مطهری و بهشتی مسیر حرکت های انقلابی را به پیش برد.

در این آیین حضرات آیات وحید خراسانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، کعبی، فاضل لنکرانی، مقتدایی، حسینی بوشهری، اعرافی، علوی بروجردی و سعیدی و حجج اسلام شهرستانی، علی خمینی و ذوالنوری، سید مهدی صادقی استاندار قم و دیگر شخصیت های حوزوی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

آیت الله محمد علی شرعی در اسفند ماه‌ 1314 در داراب‌ فارس‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود و پس از عمری مجاهدت و خدمت، دوازدهم دی ماه 95 در سن 81 سالگی در مشهد دارفانی را وداع کرد. پیکر این عالم ربانی در حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 45316

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/45316/آیین-بزرگداشت-ارتحال-آیت-الله-شرعی-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir