کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

باید در کارهای پژوهشی نگاه راهبردی داشته باشیم

خبرگزاری فارس , 23 اسفند 1395 ساعت 14:00

قم نیوز: معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: باید در کارهای پژوهشی نگاه میان رشته ای و راهبردی داشته باشیم، شناخت موضوع موجب تولید یک حکم می‌شود.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین نجف لک زایی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار جدید پژوهشکده فقه و حقوق با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشکده اظهار کرد: پژوهشکده فقه و حقوق جزو پژوهشکده‌های برتر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

وی ادامه داد: شهید سید محمد باقر صدر نگاه راهبردی به اسلام و فقه داشت، براساس سخنان این شهید هدف از حکم شرعی که خروجی فقه است، تنظیم حیات انسان است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در خصوص روابط بین زن و مرد باید در ابتدا بدانیم که از چه منظری به این مساله نگاه می‌کنیم، برخی به روابط بین زن و مرد نگاه کلی و برخی نگاه جزئی دارند، فقه اهل‌بیت(ع) در پاسخگویی به موضوع‌های زمانه از خودش قابلیت نشان داده است.

لک زایی با اشاره به اقدامات داعش اظهار کرد: این گروه تروریستی خسارت‌های زیادی را به میراث فرهنگی در کشورهای اسلامی زده است و اقدامات داعش در این زمینه قابل توجیه نیست، قرار است که ترجمه عربی کتاب میراث فرهنگی بررسی فقهی و حقوقی در لبنان به چاپ برسد.

وی ادامه داد: پژوهش‌های ما نه تنها به نیازهای کشورمان پاسخ می‌دهد، بلکه این پژوهش‌ها موردنیاز بقیه کشورهای اسلامی هم است، باید در کارهای پژوهشی نگاه میان رشته ای و راهبردی داشته باشیم، شناخت موضوع موجب تولید یک حکم می‌شود.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: امیدوار هستیم که با رشد خوب پژوهشکده فقه و حقوق بتوانیم در این زمینه به مراکز پژوهشی دیگر هم کمک کنیم، این امید را داریم که روز به روز بر عظمت و شکوفایی مکتب اهل‌بیت(ع) افزوده شود و بتوانیم در این زمینه انجام تکلیف کنیم.

لک زایی در پایان با اشاره به پژوهشکده فقه و حقوق خاطرنشان کرد: این پژوهشکده باید به مسائل مبتلا به و نیازهای روز بپردازد و شاهد تربیت نیرو در پژوهشکده فقه و حقوق هستیم.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46702

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46702/باید-کارهای-پژوهشی-نگاه-راهبردی-داشته-باشیم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir