کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کلیسای تاریخی در آمریکا به مسجد تبدیل شد

خبرگزاری حوزه نیوز , 17 آذر 1395 ساعت 11:00

قم نیوز: کلیسای تاریخی شهر بریجپورت که در سال ۱۹۲۰ ساخته شده، به قیمت ۱ میلیون دلار به مرکز فرهنگی اسلامی فروخته شده و قرار است این کلیسا به یک مسجد تبدیل شود.


به گزارش قم نیوز، شورای متحد جماعت کلیسا در شهر بریجپورت در ایالت کانتکت آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد قدیمی‌ترین کلیسای این شهر را که در سال 1920 ساخته شده، به قیمت 1 میلیون دلار به مرکز فرهنگی اسلامی بریجپورت بفروشد و قرار است این کلیسا به زودی به یک مسجد تبدیل شود.
به علاوه قرار است همکاری دوجانبه‌ای میان اعضای مسجد و کلیسا به منظور کمک به بی‌‌خانمان‌ها و اطعام فقرا در محل این مسجد آغاز شود.

کشیش سارا اسمیت گفت: این کلیسا در آغاز فعالیتش 3 هزار عضو داشته اما اکنون تعداد اعضای کلیسا به 300 نفر کاهش یافته و از نظر اقتصادی به صرفه تر است تا به جای دیگری نقل مکان کنیم.

در این میان احمد ابراهیم رهبر مرکز فرهنگی اسلامی بریجپورت گفت: ما کلیسا را خریداری کردیم زیرا به مکانی به منظور برگزاری نماز جماعت و دیگر مراسم مذهبی نیاز داشتیم. در حال حاضر 1 هزار خانواده مسلمان در این منطقه سکونت دارند و انتظار می‌رود که این تعداد نیز به مسجد بیایند.

رضا منصور مدیر مدیر انجمن اسلامی هارتفورد در کانتیکت نیز گفت: یافتن مکانی برای ساختن مسجد و دیگر اماکن مذهبی، به ویژه پس از واقعه 11 سپتامبر 2001، برای مسلمانان آمریکا به امری دشوار تبدیل شده است.

دیوید گرافتون پروفسور مطالعات اسلامی و روابط میان مسلمانان و مسیحیان در مدرسه علوم دینی هارتفورد گفت: در سال‌های اخیر اجتماعات اسلامی در سرتاسر آمریکا مشارکت‌ بیشتری در رابطه با اهدای کمک مالی و پروژه‌های خدمات اجتماعی با مسیحیان و یهودیان دارند. در شرایطی که اسلام‌هراسی رو به افزایش گذاشته است، مسلمانان دائما در فعالیت‌های مذهبی و مدنی دست اندرکار هستند.

انتهای پیام/135


کد مطلب: 44308

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/44308/یک-کلیسای-تاریخی-آمریکا-مسجد-تبدیل

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir