کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

براساس نظرسنجی جدید موسسه کانادایی

محبوبیت قالیباف از روحانی بیشتر شد/ احمدی‌نژاد و روحانی در میان «نامحبوب‌ترین‌ها»

میزان آنلاین , 29 فروردين 1396 ساعت 12:00

قم نیوز: ظرسنجی مرکز افکارسنجی «ایران‌پُل» نشان می‌دهد که مجموع محبوبیت قالیباف از نظر شهروندان ایرانی از میزان محبوبیت روحانی پیشی گرفته است.


به گزارش قم نیوز، مرکز افکارسنجی کانادایی «ایران‌پُل» تازه‌ترین نتایج نظرسنجی خود را که طی روزهای 22 تا 25 فروردین (11 تا 14 آوریل) از بین شهروندان ایرانی انجام داده است را منتشر کرده است.

براساس نتایج منتشر شده، براساس شاخص «خیلی محبوب»، 23 درصد پاسخگویان ایرانی روحانی را خیلی محبوب ارزیابی کرده‌اند که چهار درصد بیش از ارزیابی انجام شده از قالیباف به عنوان یک فرد خیلی محبوب (19 درصد) است.
 
اما اگر مجموع میزان محبوبیت (شامل خیلی محبوب و تاحدودی محبوب) را در نظر بگیریم، 67 درصد پاسخگویان قالیباف را خیلی محبوب یا تاحدودی محبوب ارزیابی کرده‌اند این در حالی است که 62 درصد پاسخگویان چنین ارزیابی از حسن روحانی داشته‌اند.

از نظر عدم محبوبیت یا همان آرای منفی نیز محمود احمدی‌نژاد از نظر 46 درصد پاسخگویان، نامحبوب‌ترین فرد ارزیابی شده است. در واقع از نظر میزان عدم محبوبیت براساس شاخص «خیلی نامحبوب»  احمدی‌نژاد، روحانی و بقایی (به ترتیب با 28، 19 و 18) درصد به عنوان نامحبوب‌ترین افراد از سوی پاسخگویان ایرانی ارزیابی شده‌اند.

بررسی نتایج منتشر شده نشان می‌دهد که از نظر مجموع میزان شاخص عدم محبوبیت (شامل خیلی نامحبوب و تاحدودی نامحبوب)‌ نیز احمدی‌نژاد، روحانی و بقایی به ترتیب از سوی 46، 35 و 28 درصد پاسخگویان به صورت افرادی نامحبوب ارزیابی شده‌اند.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، نظر پاسخگویان ایران درباره احتمال شکست روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آتی مورد سنجش قرار گرفت. براساس نتایج منتشر شده، از نظر 14 درص پاسخگویان، روحانی «به احتمال زیاد» شکست خواهد خورد. همچنین 42 درصد پاسخگویان عنوان کرده‌اند که شکست روحانی «تاحدودی محتمل» است. بر این اساس، 56 درصد پاسخگویان ایرانی نسبت به پیروزی روحانی خوشبین نبوده و شکست وی را محتمل می‌دانند.

براساس گزارش منتشر شده، این نظرسنجی که از 1005 شهروند ایرانی انجام شده است، دارای 3.09 درصد خطای نمونه‌گیری است.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47378

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47378/محبوبیت-قالیباف-روحانی-بیشتر-احمدی-نژاد-میان-نامحبوب-ترین-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir