کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محققان پی بردند

مغز با خوردن غذاهای چرب معتاد می‌شود

خبرگزاری فارس , 19 خرداد 1396 ساعت 5:00

قم نیوز: تحقیقات نشان داده است، مصرف غذاهای پر چرب و اساساً شیرین اعتیادآور است و مغر افراد با خوردن آنها معتاد می‌شود.


به گزارش قم نیوز، نتایج آخرین تحقیقات نشان داده است که مصرف غذاهای پر چرب و اساساً شیرین اعتیادآور است و مغز افراد با خوردن آنها معتاد می‌شود؛ دلیل تمایل هم برای مصرف غذاهای این‌چنینی مانند سیب‌زمینی سرخ کرده و پیتزا همین موضوع می‌تواند باشد.

محققان فرانسوی در آخرین پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیدند که غذاهای پر چرب و پر کالری دقیقا مانند مواد مخدر در مغز عمل می‌کنند و آنها نیز به نوعی فرد را دچار اعتیاد می‌کنند. 

دکتر گیوم فریرا از دانشگاه بوردو در فرانسه با بررسی عملکرد موش‌ها با مصرف غذای چرب اثبات کرده است که غذاهای پر چرب و همینطور شیرین تأثیرات مخربی بر روی مغز از خود به جای می‌گذارند. 

نتایج بررسی‌های پژوهشگران همچنین نشان می‌دهد که در اثر مصرف غذاهای چرب ماده‌ای شیمیایی در معده تولید می‌شود که سبب اعتیاد فرد به این نوع غذاها می‌شود؛ در واقع به محض خوردن این غذاها، چربی‌ها در نوک زبان درک می‌شوند و از این طریق مستقیماً با مغز ارتباط برقرار کرده و یک سیستم انتقال را برای ارسال یک پیام به معده فعال می‌کنند.

بررسی‌هایی که در سال 2015 و توسط دانشگاه ایلینوی انجام شد نیز ثابت کرده است که مغز کودکانی که از غذاهای چرب استفاده می‌کنند ضعیف‌تر عمل می‌کنند. 

با توجه به رشد بحران جهانی چاقی، علاوه بر تمام ضررهایی که مصرف غذاهای چرب به مغز وارد می‌‎‎کند باید انواع بیماری‌هایی که در اثر مصرف این گونه مواد غذایی رخ می‌دهد را نیز در نظر گرفت.

شیوه ابتلا به سرطان، دیابت و بیماری‌هایی که ناشی از اضافه‌وزن رخ می‌دهند، هنوز نتوانسته مانعی برای عدم مصرف غذاهای پر چرب و شیرین باشد. 


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49321

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49321/مغز-خوردن-غذاهای-چرب-معتاد-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir