کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله نوری همدانی در دیدار عده‌ای از طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت:

آیت الله نوری همدانی: معیشت و اشتغال در اولویت فعالیت دولتمردان باشد

وضعیت کنونی جامعه اسلامی بسيار حساس است

خبرگزاری حوزه نیوز , 22 مرداد 1396 ساعت 15:31

قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: دولتمردان ما معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند و بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند.


به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار عده‌ای از طلاب و فضلای حوزه علمیه وضعیت کنونی جامعه اسلامی را بسیار حساس توصیف کرد و گفت: دشمن با تمام قوا به میدان آمده است. من به طور مکرر در این مدت این موضوع را تأکید کردم هدف دشمن اسلام است و مخالفت با ایران برای این است که عنوان جمهوری اسلامی دارد.

وی افزود: بر همه ما لازم است که بی‌تفاوتی را کنار بگذاریم و وارد عرصه شویم. حقیقتاً دستورات اسلام را به معنای واقعی پیاده کنیم.

باید حقیقت دین را به دنیا معرفی کنیم

این استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: هنر امام خمینی(ره) این بود که انزوا اختیار نکرد و وارد میدان شد تا دستورات اسلام را به عرصه زندگی مردم بکشاند. ما باید حقیقت دین را به دنیا معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دنیا تشنه اخلاق است، گفت: در جامعه می‌بینیم بعضی افراد به راحتی دروغ و تهمت می‌زنند و آبروی افراد را می‌برند. امروز وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر را طبق موازین شرعی و قانونی اجرا کنیم. امر به معروف و نهی از منکر در سطح وسیع انجام دهیم.

آیت الله نوری همدانی گفت: امروز باید در مقابل منکرات که در دنیا صورت می‌گیرد، مثل کشتار مردم یمن و سوریه و افغانستان و میانمار و غزه و افغانستان و ظلمی که نسبت به مردم مظلوم بحرین و علمای آن انجام می‌شود حساس باشیم و انزجار خود را نسبت به عاملین این جنایات و اربابانشان که رأس همه این خباثت‌ها آمریکا و صهیونیست است اعلام کنیم.

وی گفت: امروز دشمن به افراد و نهادهای تأثیرگذار مثل ولایت فقیه، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح حمله می‌کند و سعی بر تخریب دارد، اگر اینان اثر نداشتند دشمن کاری نداشت ولی دیدند حوزه‌های علمیه و علما پیشگام انقلاب بودندو دانشگاه محل روشنگری بود، می‌بینند که ولایت فقیه توانست این کشور را از ذلت در مقابل آنان مصون بدارد، آن‌ها قدرت سپاه مارا دیدن که با توکل بخدا خواب را از چشم دشمن گرفتند.

مراقب باشیم ارزش‌ها آسیب نبیند

مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: آنان دیدند که فرهنگ ایثار و شهادت در این مملکت چه کرد، چگونه در دوران دفاع مقدس آنان را زمین‌گیر کرد و امروز در سوریه مثل شهید حججی سر می‌دهد، اما نمی‌گذارد حریم اهلبیت(ع) محل جولان آنان شود اینان تربیت یافتگان حوزه و دانشگاه و بسیج و مساجد هستند، پس مراقب باشیم ارزش‌ها آسیب نبیند.

وی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای در داخل هم یا از جهل یا غفلت یا خدای ناخواسته عمداً همنوا با دشمن شدند و به نوعی به این نهادها حمله می‌کنند، همه باید مراقب باشیم خوراک برای دشمن درست نشود و عملی انجام ندهیم که مطابق با جایگاه مسئولیتمان نباشد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه این جایگاه‌ها امانت است و در حفظ آن مسؤلیت داریم اظهار داشت: همه در محدوده مسئولیت خودمان وظیفه داریم به مردم خدمت کنیم، در حفظ نظام تلاش کنیم امروز مسولان و ان شاءالله دولتمردان ما معیشت و اشتغال را در اولویت خود قرار دهند بحث اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند تا به یاری خداوند متعال با وحدت و انسجام حول محور رهبری برای اسلام و انقلاب و ایران موفقیت بدست آوریم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 52247

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52247/آیت-الله-نوری-همدانی-معیشت-اشتغال-اولویت-فعالیت-دولتمردان-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir