کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر سیزدهمین اجلاس سراسری حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه‌های علمیه خواهران روند رو به رشدی را دنبال کرده‌اند

خبرگزاری فارس , 30 فروردين 1396 ساعت 11:30

قم نیوز: دبیر سیزدهمین اجلاس سراسری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران طی سال‌های اخیر روند رو به رشد قابل توجهی را دنبال کرده‌اند که استمرار این روند می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی را در عرصه‌های مختلف برای جامعه اسلامی به دنبال داشته باشد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جواد اسماعیلیان پیش از ظهر امروز در سیزدهمین اجلاس سراسری حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه این اجلاس طی سه روز با حضور شخصیت‌های برجسته دنبال می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در این نشست بتوانیم بیشترین بهره‌برداری فرهنگی و معنوی را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه خواهران اهداف بلندی را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: اجلاس سراسری حوزه‌های علمیه خواهران از روز گذشته با محوریت مباحث آموزشی و تبلیغی و حضور مدیران برجسته حوزه‌های علمیه آغاز شده است.

دبیر سیزدهمین اجلاس سراسری حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری کارگاه‌های تخصصی در دومین روز این اجلاس سراسری یاد کرد و گفت:‌ حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف می‌توانند تاثیرگذار باشند به همین علت همگان باید نسبت به استفاده از این ظرفیت اهتمام جدی داشته باشند.

وی نقش حوزه‌های علمیه خواهران در کاهش آسیب‌های اجتماعی را موضوع اصلی سیزدهمین اجلاس سراسری حوزه‌های علمیه خواهران دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی نسبت به تهاجم‌های فرهنگی دشمن هشدارهای بسیاری داده‌اند به همین علت مجموعه حوزه علمیه خواهران در راستای رفع دغدغه رهبری برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های مطلوبی را دنبال می‌کند.

اسماعیلیان با اشاره به اینکه در این سیزدهمین اجلاس سراسری حوزه‌های علمیه خواهران وضعیت کنونی کشور در عرصه فرهنگی با حضور مسؤولان ملی مورد بررسی قرار داده می‌شود، مطرح کرد: تبیین و رسیدن به راهکارهای بیرون رفت از وضعیت نامطلوب کنونی به عنوان دیگر اولویت سیزدهمین اجلاسیه دنبال می‌شود.

وی از تشکیل 6 کمیسیون تخصصی در این اجلاس سراسری یاد کرد و ادامه داد: این کمیسیون‌ها با استقبال مدیران و موسسان حوزه‌های علمیه روبرو شده است به همین علت آیت‌الله جزایری، حج‌الاسلام لطفی نماینده ولی فقیه در گیلان، قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان و خاتمی نماینده ولی فقیه در زنجان ریاست و مدیران استانی نیز دبیری این کمیسیون‌ها را بر عهده دارند.

اسماعیلیان یادآور شد: حوزه‌های علمیه خواهران طی سال‌های اخیر روند رو به رشد قابل توجهی را دنبال کرده‌اند که استمرار این روند می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی را در عرصه‌های مختلف برای جامعه اسلامی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47397

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47397/حوزه-های-علمیه-خواهران-روند-رو-رشدی-دنبال-کرده-اند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir