کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم:

مبناي برنامه هاي هفته ي مبارزه با مواد مخدر آگاهي بخشي به شهروندان باشد

روابط عمومی استانداری قم , 28 خرداد 1396 ساعت 23:59

قم نیوز: استاندار قم با اشاره به برنامه هاي هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مبناي اين برنامه ها بايستي آگاهي بخشي شهروندان باشد.


به گزارش قم نیوز، سيد مهدي صادقي استاندار قم در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قم از فعاليت هاي دست اندركاران امر مبارزه با مواد مخدر قدرداني كرد.

صادقي با تاكيد بر برنامه ريزي در زمينه ي پيشگيري از اعتياد گفت: آگاه سازي شهروندان و توانمندسازي ايشان موجب كاهش آمار اعتياد به مواد مخدر خواهد شد.

نماينده عالي دولت در استان افزود: بايستي تلاش شود تا امكانات سازماني در اين راستا بسيج شوند.

استاندار قم همچنين با بيان اينكه بحث مقابله با مواد مخدر نيز نبايد ناديده گرفته شود اظهار داشت: مقابله با مواد مخدر نبايد منجر به كاهش توجه و تمركز مسئولان نسبت به پيشگيري از اين معضل شود.

وي خاطرنشان كرد: بحث پيشگيري و مقابله با مواد مخدر بايستي همگاني و مردمي شود و تنها در چنين شرايطي است كه شاهد ريشه كن شدن كامل اعتياد از جامعه خواهيم بود.

صادقي با اشاره به برنامه هاي روز جهاني مبارزه با مواد مخدر در استان قم گفت: اين برنامه ها بايد با بحث مبنايي آگاه سازي مردم اجراء شوند و دستگاه هاي مرتبط نيز همكاري  لازم را داشته باشند.

استاندار قم در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به نظرات متفاوت مسئولان نسبت به اقدامات سلبي و ايجابي در حوزه ي فرهنگ اظهار داشت: همه ي مسئولان به ارزش هاي فرهنگي و ديني معتقدند ولي روش هاي مديريت فرهنگي در راستاي دستيابي به نتيجه ي مطلوب را متفاوت مي دانند.

احد جمالي معاون استاندار قم نيز در اين جلسه با اشاره به ابعاد مختلف اعتياد اظهار داشت: بايستي در اين رابطه كار كارشناسي جامع و با در نظر گرفتن همه ي عوامل صورت بگيرد.

سرهنگ بولفكه رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم نيز با اشاره به دستگيري4000 نفر در بحث مواد مخدر گفت: در تلاش هستيم تا ضمن برخورد با عناصر اصلي قاچاق مواد مخدر، با خرده فروشان نيز مقابله نماييم.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم اظهار داشت: از آغاز امسال تاكنون 1100 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف نموده ايم.

وي با اشاره به طرح پاكسازي در روستاهاي استان قم افزود: در تلاش هستيم تا با استفاده از ظرفيت هاي مردمي، با خرده فروشان مواد  مخدر در بخش ها برخورد نماييم.

مديران دستگاه هاي عضو شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قم در اين جلسه گزارشي از فعاليت هاي خود در زمينه ي مبارزه با مواد مخدر ارائه نمودند.

ابوالفضل شريفي دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان نيز گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته توسط دستگاه هاي عضو اين شورا ارائه داد.

وي گفت: برپايي نمايشگاه سيار پيشگيري اوليه از اعتياد از يكم تا پانزدهم تيرماه توسط اداره كل بهزيستي، اختصاص چند برنامه راديويي و تلويزيوني به امر مبارزه با مواد مخدر توسط  صدا و سيما، امحاء 1780 كيلوگرم مواد مخدر غيردارويي در تيرماه از جمله برنامه هاي دستگا هها به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر مي باشد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49773

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49773/مبناي-برنامه-هاي-هفته-ي-مبارزه-مواد-مخدر-آگاهي-بخشي-شهروندان-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir