کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اجتماعی

رمضان الگوی خوبی برای کاهش جرایم در سایر ماه‌ها/صدا‌و‌سیما روند خود را درسایر ماه‌ها ادامه دهد

خبرگزاری فارس , 29 خرداد 1396 ساعت 5:00

قم نیوز: یکی از کارشناسان مسائل فرهنگی و اجتماعی گفت: رمضان الگوی خوبی برای کاهش جرایم در سایر ماه‌های سال است، یعنی مواردی که در رمضان مورد توجه قرار می‌گیرد در سایر ماه‌های سال نیز مورد توجه قرار گیرد تا سیر کاهش جرایم ادامه یابد.


به گزارش قم نیوز، رضا بافتی، با اشاره به کاهش میزان جرایم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: صحت روزه علاوه بر تحمل گرسنگی و تشنگی به عوامل زیاد دیگری مانند تهمت‌نزدن، غیبت نکردن، دروغ نبستن به خدا و پیامبر(ص) و... بستگی دارد که این سبب رشد انسانیت در انسان شده و به صورت مستقیم بر کاهش جرایم و کاهش کج‌روی انسان اثر می‌گذارد.

وی افزود: حقیقت روزه رشد اخلاقیات، افزایش صبر و دوری از رذایل است و چیزی که می‌تواند انسان را به رشد و کمال معنوی و انسانی برساند همین موارد است.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: رمضان الگوی خوبی برای کاهش جرایم در سایر ماه‌های سال است، یعنی مواردی که در رمضان مورد توجه قرار می‌گیرد در سایر ماه‌های سال نیز مورد توجه قرار گیرد تا سیر کاهش جرایم باشیم.

بافتی با اشاره به نقش نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی در راستای رشد اخلاقیات در جامعه عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف کشور مانند صدا و سیما، شهرداری‌ها و ... همانگونه که در ماه رمضان بر ترویج مسائل اخلاقی متناسب با ذائقه نسل جوان تمرکز می‌کنند، در سایر ماه‌های سال هم اگر این روند را داشته باشند یعنی از تلویزیون سریال‌های هنری و زیبا با موضوعات اخلاقی پخش شود، شهرداری‌ها فضاسازی‌های شهری را با محوریت مسائل اخلاقی ترتیب دهند و سایر دستگاه‌ها هم به همین صورت عمل کنند قطعا نتیجه مطلوبی بر کلیت جامعه خواهد گذاشت.

وی ماه رمضان را تمرینی برای یک سال دانست و گفت: از نظر روانی اگر انسان کاری را پشت سر هم و به صورت مرتب برای مدتی معین مثلا یک ماه انجام دهد، ذهن و شخصیت انسان بر انجام آن کار عادت می‌کند، کسی که در ماه رمضان روز با گرسنگی و تشنگی صبر را تحمل می‌کند، با دوری از دروغ و غیبت و تهمت انسانیت را تمرین می‌کند و قطعا رفتارش در ادامه بهتر خواهد شد و به این فضایل عادت می‌کند.

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: ماه رمضان انسان انسانیت را تمرین می‌کند و در 11 ماه دیگر این تمرین را پیاده می‌کند و تا وجودش کمی از این موارد فاصله می‌گیرد دوباره رمضان از راه می‌رسد و با تمرین این موارد خودش را رشد می‌دهد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 49764

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49764/رمضان-الگوی-خوبی-کاهش-جرایم-سایر-ماه-ها-صدا-و-سیما-روند-خود-درسایر-ادامه-دهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir