کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تکرار بیماری «مرد درختی» در دختری نوجوان+تصاویر

خبرگزاری فارس , 26 تير 1396 ساعت 3:00

قم نیوز: دختر بنگلادشی دچار بیماری عجیبی شده که با شباهت‌هایی به بیماری «مرد درختی» همه باور دارند این اختلال در او تکرار شده است.


به گزارش قم نیوز، دختر نوجوان بنگلادشی دچار بیماری عجیبی شده است که با شباهت‌هایی که به بیماری «مرد درختی» دارد، همه باور دارند این اختلال در دختر بنگلادشی تکرار شده است. 

یک مرد بنگلادشی به نام «ابول باجاندار» به دلیل اینکه دست‌ها و پاهایش همانند شاخه‌های درختان بود به «مرد درختی» شهرت یافته بود و به دلیل این عارضه توانایی انجام هیچ کاری را نداشت تا اینکه به کمک خیّرین با بیش از 15 عمل جراحی و برداشتن بیش از 5 کیلوگرم پوسته درخت از روی بدنش، بهبود یافت. 

نشانه‌های این بیماری در قسمتی از بدن این دختر مانند دستانش مشهود است و پزشکان می‌گویند بیماری به زودی در تمام بدن این دختر نوجوان گسترش می‌یابد؛ علاوه بر اینکه درد عجیبی به سراغ فرد بیمار می‌آید.

پزشکان علت این مسئله را آلودگی به یک نوع ویروس زگیل می‌دانند؛ از طرفی سیستم ایمنی این دختر از لحاظ ژنتیکی به شکلی است که در برابر این ویروس هیچ مقاومتی ندارد و لذا ویروس به راحتی می‌تواند در بدن وی رشد کرده، تکثیر شود و به فعالیت خودش ادامه دهد.

سیستم ایمنی اکثر انسان‌ها به نحویست که قادر به مهار و کنترل این نوع ویروس است و لذا کسانی که با این دختر هم ارتباط و تماس داشته‌اند ممکن است دچار زگیل شوند، اما سیستم ایمنی آنها ویروس را مهار کرده و مانع تبدیل شدن آنها به یک «مرد درختی» دیگر می‌شود؛ عین همین قضیه در ارتباط با «مرد درختی» صدق می‌کند. 


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 50924

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50924/تکرار-بیماری-مرد-درختی-دختری-نوجوان-تصاویر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir