کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در وزن 55 كيلوگرم رقم خورد

کشتی‌گیر قم قهرمان قاره کهن شد

دومین نشان آسیایی رضايي به رنگ طلا

خبرگزاری فارس , 26 خرداد 1396 ساعت 17:53

قم نيوز: كشتي‌گير جوان وزن 55 كيلوگرم قم با شکست تمام حریفان خود موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی کشتی فرنگی جوانان آسیا شد.


به گزارش قم نيوز، کشتی‌گیری که توانسته بود دو سال قبل از پیکارهای سال 2015 کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا مدال نقره بگیرد، با انگیزه کسب دومین مدال آسیایی خود و نخستین مدال آسیایی کشتی قم از رقابت‌های سال 1396 برابر حریفانی از کشورهای مختلف قاره کهن به برتری رسید و این مهم را محقق کرد.

این در حالی است که دو نماینده قم در ترکیب تیم اعزامی ایران به پیکارهای کشتی فرنگی 2017 قهرمانی رده سنی جوانان آسیا حضور داشتند که یکی از آنها محمدجواد رضایی فرنگی‌کار وزن 55 کیلوگرم بود و دیگری نیز روح‌الله میکائیلی بود ک در نقش مربی تیم ملی در این پیکارها حضور داشت.

اعزام تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران به رقابت‌های قهرمانی آسیا به مقصد شهر تایچونگ کشور چین تایپه انجام گرفت و کشتی‌گیران بعد از وزن‌کشی و شناخت حریفان خود برای کسب عناوین برتر برابر یکدیگر به روی تشک رفتند و رضایی در وزن 55 کیلوگرم با رقبا سرشاخ شد.

این در حالی است که رضایی پیش از این یک بار در سال 2015 در ترکیب تیم ملی نوجوانان ایران حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کرده و موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره شده بود، ضمن اینکه تجربه شرکت در پیکارهای جهانی این رده سنی را نیز داشت.

در حالی که اعزام تیم ملی ایران به این رقابت‌ها در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم انجام شده، کشتی‌های رضایی در وزن 55 کیلوگرم در دور نخست با جدال برابر الهام بهرام‌اف از ازبکستان آغاز شد که رضایی توانست با اقتدار و با نتیجه هشت بر صفر حریف را مغلوب کند.

ملی‌پوش کشتی فرنگی استان قم در دور دوم نیز با نتیجه 11 بر یک از سد هی‌دانگ سون از کشور کره‌جنوبی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله مقابل کائو لیگائو از چین با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید تا مجوز حضور در دیدار فینال این وزن را کسب کند.

کشتی فینال محمدجواد رضایی برای کسب مقام نخست، عنوان قهرمانی و نشان زرین طلای قاره کهن برابر ژولامان شارشنبکوف از قرقیزستان برگزار شد که رضایی در این کشتی با حریف خود به تساوی چهار بر چهار دست یافت و با رای داوران پیروز از میدان خارج شد تا به مدال طلا برسد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 49674

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/49674/کشتی-گیر-قم-قهرمان-قاره-کهن

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir