کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

مسوولان در راستای ترویج فرهنگ نماز در جامعه گام بردارند

خبرگزاری فارس , 31 فروردين 1396 ساعت 11:00

قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از مسوولین ادارات علاقه‌مند هستند که با یکسری از مجوزها در ترویج فرهنگ نماز قدمی بردارند و ما آمادگی داریم تا این مجوزها را در مجلس پیگیری کنیم.


به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان قم، احمد امیرآبادی در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز استان قم گفت: نماز یک تکلیف الهی هم در بعد شخصی و فردی و هم در بعد اجتماعی است و بر همه واجب است که به دنبال ترویج آن باشند و ما به عنوان مسوول وظیفه اقامه نماز را در جامعه اسلامی داریم.

وی گفت: در بحث مالی مشکلات زیادی داریم، هم در بحث فرهنگ‌سازی و هم در رابطه با بحث مکان مناسب که در شان نماز و نمازگزار باشد و همچنین در رابطه حمایت‌هایی که در این مورد می‌شود، هم در بحث کلان و هم در رابطه با بودجه.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از مسوولین ادارات علاقه‌مند هستند که با یکسری از مجوزها در ترویج فرهنگ نماز قدمی بردارند و ما آمادگی داریم تا این مجوزها را در مجلس پیگیری کنیم.

مدیر ستاد اقامة نماز استان قم نیز در این دیدار نقش مجلس شورای اسلامی در توسعة فرهنگ نماز را مؤثر و کارآمد دانست.

محمد خامه‌یار گفت: مجلس به‌ویژه کمیسیون فرهنگی با بررسی طرح‌ها، ایده‌ها و ظرفیت‌های موجود در توسعة فرهنگ نماز می‌بایست نقش مؤثری را ایفا کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در این زمینه گفت: ضعف‌های فراوانی در جامعه به‌دلیل عدم توجه به زیرساخت‌های موجود در توسعة فرهنگ نماز وجود دارد که زیبندة جامعه اسلامی نیست.

مدیر ستاد اقامة نماز قم گفت: متأسفانه در برخی مناطق کشور نمازخانه‌های بین‌راهی از وضعیت نامناسبی برخوردار است که باید چاره‌اندیشی کرد.

وی گفت: مجلس با استفاده از کارشناسان این ستاد و طرح‌های توسعه نماز می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفای نقش کند.

خامه‌یار با بیان این‌که برای توسعة نماز می‌بایست اعتبارات لازم را به این امر اختصاص داد گفت: بسیاری از طرح‌ها به‌دلیل عدم اختصاص اعتبار با مشکل مواجه شده است.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47414

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47414/مسوولان-راستای-ترویج-فرهنگ-نماز-جامعه-گام-بردارند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir