چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 29813
قم نیوز از جلسه شورای آموزش‌وپرورش قم گزارش می‌دهد؛

از اعلام برنامه‌های هفته معلم در قم تا چاپ کتب فنی و حرفه‌ای در30 عنوان رشته‌

قم نيوز : قم نیوز: در نخستین جلسه امسال شورای آموزش‌وپرورش استان قم، مسئولان مربوطه به ارائه گزارشی در ارتباط با اسکان نوروزی زائران سال 94 ، برگزاری مراسم گرامیداشت مقام معلم و برنامه‌های هفته مشاغل پرداختند.
از اعلام برنامه‌های هفته معلم در قم تا چاپ کتب فنی و حرفه‌ای در30 عنوان رشته‌
به گزارش قم نیوز، در نخستین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قم در سال جاری که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، مسئولان به ارائه گزارشی در ارتباط با اسکان نوروزی سال ۹۴، مراسم هفته گرامیداشت مقام معلم و برنامه‌های هفته معرفی مشاغل پرداختند.

در این جلسه حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی منش با اشاره به ارتقاء آموزش‌وپرورش استان قم اظهار داشت: باید از اساتید مربوطه دعوت به عمل آورد تا همه حاضران در جلسات آینده آموزش‌وپرورش از سخنان آن‌ها بهره‌مند شوند.

استاندار قم با تأکید بر دلگرم کردن خیران مدرسه‌ساز افزود: باید با دلگرمی خیران مدرسه‌ساز برای توسعه عمرانی مدارس کوشش کنیم.

صالحی منش با تشکر از زحمات آموزش‌وپرورش در ایام نوروزی افزود: به‌منظور تکریم مقام معلم پیشنهاد می‌شود که کارها به عهده آموزش‌وپرورش باشد.

استاندار قم با تأکید بر مشخص شدن متولی سوله‌های هنرستان‌‌ها خاطرنشان کرد: رشته‌های جدیدی که برای هنرستان‌ها احداث‌شده است بسیار خوب است و باید این رشته‌ها را گسترش داد.

وی بابیان این‌که چهره دانش آموزان قمی چهره‌ای متفاوت است، گفت: علیرغم مشکلات فرهنگی و اجتماعی که وجود دارد، دانش آموزان دختر و پسر قمی با چهره‌ای متفاوت به لحاظ عفاف و حجاب در جامعه ظاهر می‌شوند و این مسئله مایه مباهات و خوشحالی است.

صالحی منش خاطرنشان کرد: شهر مقدس قم مهد علم، دانش و تربیت افراد صالح است و باید همه دستگاه‌ها تعامل با آموزش‌وپرورش داشته باشند.

کسب رتبه نخست استان قم به لحاظ میزان پذیرش زائر

در ابتدای جلسه محمود اسلامی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه بابیان این‌که اولویت‌ها در جامعه ما وارونه شده است، گفت: احادیثی که ائمه اطهار (ع) فرموده‌اند در درجه دوم اهمیت قرارگرفته‌اند و در این زمینه به ۱۴ مورد می‌توان اشاره کرد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: از مسائلی که در قرآن کریم به آن اهمیت داده‌ شده است مسئله برقراری عدالت در جامعه است و در احادیث تأکید شده است که یک ساعت برقراری عدل برتر از هر امر دیگری است.

اسلامی بابیان حدیثی در رابطه با کسب روزی حلال گفت: مسئله برآوردن رزق و روزی حلال بسیار مهم است و حتی در احادیث بسیار بر کسب روزی حلال تأکید شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسئله وحدت امت اسلامی خاطرنشان کرد: نباید از کسانی باشیم که گروه‌ گروه و دسته دسته شویم و حتی در جلد ۱۴ صحیفه نور حضرت امام خمینی (ره) بر وحدت اسلامی تأکید ویژه دارند.

سپس حمیدرضا دژاکام مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در ارتباط با اسکان نوروزی زائران و مسافران در سال ۱۳۹۴ گفت: در ایام نوروز ۲۰۰ هزار نفر زائر در مدارس استان پذیرش‌شده‌اند که استان قم به لحاظ میزان پذیرش زائر رتبه نخست را در کشور کسب نموده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش تصریح کرد: درمجموع ۳۷۰ هزار نفر در روز زائر را در استان قم اسکان داده‌ایم.

دژاکام گفت: در سه شب اول ایام نوروز با بحران مواجه بودیم و این در حالی بود که در هفته دوم ۹۰ درصد مدارس خالی بود و از شب ۵ عید به بعد حضور مسافر و زائر کم شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش بابیان‌ این‌که واریز هزینه اسکان به ستاد اسکان به‌صورت اینترنتی انجام می‌گرفت، افزود: مجموع دریافتی ۷۴۰ میلیون تومان از زائران بود که هزینه واردشده مبلغی نزدیک به ۲ میلیارد تومان شد.

اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم

حسین محمودی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش قم اظهار داشت: انجام تعلیم و تربیت و ارائه خدمات بر عهده آموزش‌وپرورش است اما در خصوص تکریم مقام معلم باید گفت که این امر رسالتی است که تنها به عهده این ارگان نیست و فراتر از آموزش‌وپرورش است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: از مجموع ۱۴۹۵۰ همکار شاغل در آموزش‌وپرورش به ۲۵ گروه آموزگاران، دبیران و بخش‌های اداری تقسیم‌بندی شده‌اند.

محمودی افزود: از میان این ۲۵ گروه قریب به ۵۰۰ نفر در مراجعات اولیه برای شرکت در طرح تکریم از مقام معلم شرکت کردند که باید گفت ظرفیت در اختیار ۲۵۰ است و حتی آموزش‌وپرورش نتوانست برای این تعداد سهمیه زمینه را فراهم کند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های ۶ گانه ستاد بزرگداشت مقام معلم گفت: به مدیران هر یک از این کمیته‌ها وظایفشان ابلاغ‌شده است و برنامه‌هایی از ۱۲ لغایت ۱۸ اردیبهشت برای این امر پیش‌بینی‌شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش قم خاطرنشان کرد: گل‌باران و حضور در مزار شهید مرتضی مطهری و ۳۰ عنوان فعالیت در ارتباط با هفته معلم پیش‌بینی‌شده است.

محمودی گفت: در خصوص تکریم نمادین مقام معلم پیشنهاد این بود که هر ارگان و دستگاهی ویژه‌برنامه‌های خود را به آموزش‌وپرورش اعلام کنند.


دستور کار دوم جلسه ارائه گزارش برنامه‌های هفته مشاغل در هفته اول اردیبهشت بود که به آن پرداخته شد.

تهیه و چاپ کتاب فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در ۳۰ رشته

در این خصوص علیرضا یاری معاون آموزش متوسطه بیان کرد: در سال جاری برای اولین بار به‌منظور کاهش مشکلات مربوط به بیکاری اقدام به برپایی ۷۰ نمایشگاه در ۷۰ مدرسه و هنرستان کرده‌ایم.

معاون آموزش متوسطه قم افزود: شرکت در ۳ برنامه تلویزیونی از دیگر برنامه‌های هفته مشاغل است که در برنامه تلویزیونی ۱۴۰۴ ساعت ۲۲ شب پخش می‌شود.

یاری خاطرنشان کرد: تهیه کلیپ رشته‌ها جهت پخش در صداوسیمای قم و بازدید تمام دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان از نمایشگاه هنرستان‌ها از دیگر برنامه‌های هفته مشاغل است.

وی افزود: برای دستیابی به توسعه باید دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شوند و تهیه و چاپ کتاب فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در ۳۰ رشته موجود از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

معاون آموزش‌وپرورش رشته طلاسازی، آبزیان و سوهان‌پزی را از جمله رشته‌های جدید هنرستانی بیان کرد و افزود: به‌عنوان نمونه رشته آسانسور در سطح استان قم داریم که بسیار بازار کار خوبی دارد.

در پایان سید محمود برقعی رئیس مجمع خیران استان قم با گلایه از عدم همکاری شهرداری قم در ارتباط با ساخت مدرسه گفت: تاکنون شهرداری قم از ساخت چندین مدرسه جلوگیری کرده است و این در حالی است که باید انگیزه لازم را خیران مدرسه‌ساز برای ادامه فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc14qi.2bqos8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما