يکشنبه ۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : 39755
قم نیوز گزارش می دهد

آماده باش کامل نیروهای خدماتی شهر قم در شبهای قدر

قم نيوز : قم نیوز: هرساله هزاران نفر از مردم استان قم در این مراسم شرکت می کنند و از فیض ادعیه شبهای قدر و شب زنده داری در این شبها کامروا می شوند. اما برگزاری چنین مراسمی در شهر نیازمند وجود تمهیداتی است که شهرداری وسایر مسئولان از جمله اورژانس قم به عنوان عاملان اصلی ایجاد آن اقداماتی در این زمینه انجام داده است.
آماده باش کامل نیروهای خدماتی شهر قم در شبهای قدر
به گزارش قم نیوز، رمضان که از راه می رسد و مهمانی الهی آغاز می شود، دل های مومنان در شعف و شوری غوطه ور می شود که جز محرمان به آستان دوست کسی را توان ادراک آن نیست. اما رمضان که به نیمه می رسد و شبهای قدر نزدیک می شود بندگان به اوج می رسند. اوج عبادت و هم صحبتی با پروردگار یکتا. قلب ها از زنگار شسته می شوند و سرنوشت ها نگاشته می شوند.

مردم استان قم مانند همه مسلمانان دست دعا می گیرند و هر کدام گوشه ای از شهر در اجتماعی چندین نفره به عبادت می پردازند. اما برگزاری مراسم معنوی شب قدر حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و مساجد بزرگ شهر قم با استقبال بی نظیری از مردم صورت می گیرد.

هرساله هزاران نفر از مردم استان قم در این مراسم شرکت می کنند و از فیض ادعیه شبهای قدر و شب زنده داری در این شبها کامروا می شوند. اما برگزاری چنین مراسمی در شهر نیازمند وجود تمهیداتی است که شهرداری وسایر مسئولان از جمله اورژانس قم به عنوان عاملان اصلی ایجاد آن اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

آماده باش کامل شهرداری برای برگزاری پرشکوه شبهای قدر و سوگواری شهادت امام علی (ع)
سيدمحسن ميرهادي مديركل نظارت و هماهنگي خدمات شهري شهرداري قم در خصوص اقدامات شهرداری برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم شبهای قدر می گوید: شهرداري آمادگي همه جانبه در راستاي ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و نمازگزاران مسجد مقدس جمكران در ليالي قدر دارد.

وي می افزاید: در اين زمينه شهرداري با هماهنگي ستادهاي خدمات‌رساني در سطح مناطق هشت‌گانه با محوريت حوزه معاونت خدمات شهري پيرامون حرم حضرت فاطمه معصومه و مسجد مقدس جمكران برنامه‌‌هايي در زمينه تنظيف و مناسب‌سازي محيط شهري، پيرامون مساجد با نصب پرچم‌ها و ريسه‌هاي مشكي و لايه‌روبي انهار در دستور كار دارد.

مديركل نظارت و هماهنگي خدمات شهري شهرداري قم با اشاره به آماده‌سازي سيستم يكپارچه كنترل پسماندهاي شهري می گوید: اين اقدامات از طريق به كارگيري ماشين‌آلات مكانيزه خدمات شهري، مخازن پسماند و سطل‌هاي كارتن پلاست و فعاليت شبانه‌روزي پرسنل خدمات شهري براي ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در ليالي قدر صورت مي‌گيرد.

وي استقرار تانكرهاي ويژه آب شرب بهداشتي براي وضو، نصب داربست براي ميدان آستانه و ميدان بزرگ امام خميني و صدور مجوز ايستگاه‌هاي صلواتي را از ديگر خدمات انجام شده ويژه شب‌هاي قدر ذكر می کند.

فعالیت 60 خودروي آتش‌نشاني به انضمام ۴۲۹ نفر نيرو ويژه شب‌هاي قدر
همچنین سازمان آتش نشانی به عنوان یکی از ارکان مهم برای حل مشکلات و خطراتی که هر لحظه ممکن است در سطح شهر به وقوع بپیوندد اعلام آمادگی کامل کرده است. از این رو عباس مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم می گوید: خودروهاي سازمان آتش‌نشاني در شب‌هاي قدر، شهادت اميرمؤمنان(ع)، راهپيمايي روز قدس و نماز عيد فطر استقرار پيدا مي‌كنند و به تعداد ايستگاه‌هاي ۱۷ گانه خودرو و موتور در سطح شهر مستقر مي‌شوند.

وي می افزاید: خودروهاي آتش‌نشاني ويژه شب‌هاي قدر در مسجد مقدس جمكران، مسجد جامع پرديسان، گلزار شهدا مجتمع امام خميني، كوه خضر نبي، مصلاي قدس و بلوار بهار مستقر مي‌شوند. نيروهاي آتش‌نشاني براي استفاده از خودروهاي آتش‌نشاني و موتورسيكلت در اين ايستگاه‌ها آماده‌باش هستند، مي‌توان بيان كرد ۶۰ خودروي آتش‌نشاني به انضمام ۴۲۹ نفر نيرو ويژه شب‌هاي قدر فعال هستند.

برنامه کامل پایانه های مسافربری شهر قم در شب های قدر
اما مرتضي عزتي مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري قم با اشاره به اقدامات سازمان تاكسيراني ويژه شب‌هاي قدر می گوید: براي شب‌هاي قدر از چند پايانه سرويس‌دهي صورت مي‌گيرد، ۱۵۰ دستگاه ون از شبستان امام خميني، ابتداي خيابان انقلاب و خيابان ارم، به نقاط مختلف مانند پرديسان، ‌بنياد، ‌شهرك قدس و خيابان‌هاي آذر و چهارمردان ارائه خدمات مي‌كنند.

وي خاطر می افزاید: ۶۰ دستگاه ون در ميدان جانبازان زائران و مسافران را از مصلاي قدس به مسيرهاي مختلف از جمله پرديسان، بلوار امين، شهرك امام خميني، بلوار هنرستان، ‌رسالت و مسيرهاي منتهي به ميدان جانبازان جا به جا مي‌كنند.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري قم به سرويس‌دهي به زائران مسجد مقدس جمكران،اشاره می کند و ابراز می کند: ۱۰۰ دستگاه تاكسي خطوط در ابتداي خيابان چهارمردان تا پايان مراسم به زائران اين مسجد سرويس‌دهي مي‌كنند.

وي يادآور می شود: بحث شبكه‌هاي بيسيم در قالب پنج شبكه شامل ۱۳۳، ۱۸۲۹، ۱۸۳۳، ۱۸۳۸ و شبكه ۲۱۰۰۰ ويژه بانوان به صورت كشيك در نقاط مختلف شهر آماده‌باش هستند كه ضمن تماس شهروندان با اين شبكه‌ها تاكسي براي آنها ارسال مي‌شود و سرويس‌دهي دارند.

عزتي عنوان كرد: بازرسان و خودروهاي گشت شركت‌ها و سازمان با لباس فرم در اين مكان‌ها و هسته مركزي مستقر هستند و به راهنمايي زائران مي‌پردازند.

وي با بيان اينكه تاكسي‌هاي خطوط در ميدان مطهري، ابتداي خيابان شهيد لواساني و چهار راه بازار مستقر مي‌شوند، گفت: ابتداي چهار راه بازار تاكسي خط ۱۹ دي و در خيابان ساحلي تاكسي‌هاي خطوط ۱۵ خرداد، دانشگاه آزاد، فرهنگيان سه و محلاتي مستقر مي‌شوند.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت تاكسيراني شهرداري قم خاطرنشان می کند: تاكسي‌هاي ميدان مطهري سرويس‌دهي به خيابانهاي نيروگاه، امامزاده ابراهيم و تاكسي‌هاي ابتداي خيابان امام موسي صدر، سرويس‌دهي به مسيرهاي منتهي به آزادگان، ميدان شهرداري و ميدان شهيد نواب صفوي را بر عهده دارند.

وي يادآور می شود: ابلاغ شده ۲۱۰ دستگاه ون به صورت كشيك فعال باشند كه تا پايان مراسم نيز ميدان جانبازان، شبستان امام خميني(ره) و ابتداي خيابان چهارمردان را پوشش مي‌دهند.

عزتي با بيان اينكه تاكسي‌هاي گردشي به صورت رندمي فعال هستند و تردد دارند، می گوید: اين تاكسي‌ها به ويژه در مكان‌هايي كه محدوديت ترافيكي نداشته باشند، بيشترين ساماندهي در بحث خطوط را دارند.

وي خاطرنشان كرد: ۵۰۰ دستگاه تاكسي گردشي به صورت كشيك و رزو براي نقاط هسته مركزي انتخاب شده تا در هر مكان كه نياز باشد و اعلام نياز به خودرو كنند، از تاكسي گردشي استفاده كنند، نرخ اين تاكسي‌ها مصوب است.

مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهرداري قم يادآور می شود:‌ همشهريان مي‌توانند شكايت، انتقاد و پيشنهادات خود را از طريق سامانه ۱۳۷ اعلام كنند، همچنين شماره واحد كنترل و نظارت براي دريافت انتقادات ۳۶۶۲۸۸۰۰ آماده است.

استقرار ۲۲ آمبولانس و موتورلانس در سطح شهر
از سوی دیگر مهدی فراهانی معاون مرکز فوریت های پزشکی اورژانس قم در خصوص برنامه های این مرکز در شب های قدر اذعان می کند: پس ازچندین جلسه استانی و داخلی چگونگی و آمادگی و همچنین برنامه های اورژانس ۱۱۵ قم در لیالی قدر در دستور کار قرار گرفت.

وی می افزاید: استقرار بیش از۱۷ آمبولانس را در این ایام خواهیم داشت که به ترتیب در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجدجمکران، مصلی قدس، گلزارشهدا، مسجدحضرت زینب(س) پردیسان، کوه خضرنبی(ع) و... مستقر خواهند شد.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم عنوان می کند: همچنین اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ نیز در میدان آستانه مستقر می شود که همراه با تجهیزات کامل پزشکی و اکیپ کامل، پرستار و کارشناس فوریت های پزشکی است.

فراهانی می گوید: پنج موتورلانس نیز در محل های پر ازدحام به منظور رسیدن سریعتر بر بالین مصدومان و بیماران مستقر می شوند تا بتوانند در کمترین زمان ممکن خدمات رسانی کنند.

وی بیان می کند: در این ایام تمامی پایگاه های شهری و جاده ای استان نیز آماده بوده و در بخش ها آماده خدمات رسانی هستند.
معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه می دهد: تمامی نیروهای اورژانس ۱۱۵ قم و پرسنل ستادی در این ایام در آماده باش کامل بوده و خدمات رسانی خواهند کرد.

فراهانی همچنین از هماهنگی های لازم با مسئولان حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و دیگر دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر خبر می دهد و می گوید: ستاد فوریت های پزشکی در درمانگاه حرم مطهر در ایام لیالی قدر تشکیل شده است.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdciwyap.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما